آغاز به کار خط تفکیک دستی کارخانه کود آلی

0 333

« سجاد حسینی» مدیرعامل کارخانه‌ی کود آلی رشت از آغاز به کار خط تفکیک دستی در این کارخانه خبر داد.

حسینی به مرور گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس از اوایل اسفندماه سال گذشته ، کارخانه‌ی کود آلی رشت واقع درلاکان تعطیل شد . پس از تعطیلی چند ماهه با انجام مراحل اداری و دریافت مجوز لازم از ستاد مقابله با کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی و اخذ کد رهگیری امروز در تاریخ  ۸/۴/۱۳۹۸ خط تفکیک دستی و پردازش مکانیکی کار خانه‌ی کود آلی شروع به کار کرده است. درحال حاضر خط تولید کود نرم به واسطه‌ی مواد اولیه قبلی و با ۱۵۰ تن ظرفیت در روز فعالیت خود را از سر گرفته است.

حسنی افزود: درکارخانه‌ی کود آلی روزانه از چهار شهرستان رشت ، صومعه سرا ، شفت  و فومن به میزان تقریبی ۳۰۰ تن زباله تجمیع و تخلیه می‌شود. مواد آلی جدا شده امروز بعد از طی مدت ۹۰ روز در فرایندهای علمی تبدیل به کود می‌شود و به جهت حفظ سلامتی نیروهای کارخانه کود آلی، امکانات و وسایل بهداشتی شامل ماسک ، دستکش مواد و ضدعفونی لباس کار به آنها واگذار شده است.

به گفته‌ی مدیرعامل کارخانه کود آلی در صورت تکمیل فاز دوم می توان بخش عمده‌ی زباله‌های ارسالی به سراوان جهت تفکیک به این کارخانه انتقال و با تبدیل پسماند نسبت به تامین نیازهای کود استان اقدام مناسبی انجام داد.

در همین رابطه گفتنی است پیشتر شهردار رشت از افزایش ظرفیت کارخانه‌ی کود آلی لاکان رشت خبر داد و گفته بود: به دنبال افزایش ظرفیت کود آلی در این کارخانه هستیم. لذا پروژه‌ی احداث دو سوله ۶۰۰۰ مترمربعی در سال ۹۶ به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان دراین کارخانه پیش بینی شده است. خردادماه سال گذشته عملیات پی کنی سوله ها آغاز و در حال حاضر ساخت اسکلت یکی از سوله ها تمام شده است. سوله دوم نیز پیشرفت ۲۲ درصدی دارد.

حاج محمدی، ظرفیت اسمی خط یک و دو کارخانه کود آلی لاکان را ۵۰۰ تن دانست و افزود: طی ۲۴ سال گذشته خط دو تعطیل و خط یک اورهال نشده بود لذا خط یک را بهسازی کردیم که با ظرفیت ۳۰۰ تن در حال اجراست. همچنین با راه اندازی خط سه و چهار این کارخانه با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن، می توانیم ۱۰۰۰ تن از زباله شهر رشت را در افق ۱۰ ساله دریافت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.