احداث پنج شهرک گلخانه‌ای جدید

مدیر شهرکهای کشاورزی گیلان خبرداد:

0 410

از احداث پنج شهرک گلخانه‌ای در شهرستانهای سیاهکل، ماسال، شفت، رضوانشهر و انزلی خبر داد.

«مختار مهدی‌زاده» با اشاره به اینکه مساحت این گلخانه‌ها ۱۸۰ هکتار است که در ۱۳۵ هکتار آن بصورت خالص گلخانه احداث می‌شود افزود: در این شهرک‌ها انواع سبزی و صیفی، گل‌های زینتی، گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده، گیاهان دارویی و میوه‌های شکلی خاص کشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ سرمایه گذار در این چند شهرستان با عقد قرارداد اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند که در مرحله احداث زیرساخت‌ها و همچنین احداث سازه‌های گلخانه‌ای هستند، افزود: این بخش سرمایه گذاری کلانی را می‌طلبد به همین منظور در مجتمع‌های گلخانه‌ای از سرمایه گذاران بزرگ کشت و صنعت دعوت به همکاری می‌شود تا توانمندی سرمایه گذاری را داشته باشند.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان گفت: درصورت بهره برداری از این پنج گلخانه با مساحت ۱۳۵ هکتار برای حداقل هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است بنابر آمارهای سازمان جهاد کشاورزی گیلان، این استان به لحاظ تولید محصولات گلخانه‌ای در جایگاه ششم کشور قرار دارد. سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در گیلان بالغ بر ۷۱ هکتار و نیز هزار و ۸۲۹ هکتار فضای باز برای کشت سبزیجات و صیفی‌جات است. از این سطح به طور میانگین چیزی حدود ۹۰۰ تن انواع سبزی و صیفی جات گلخانه‌ای در گیلان تولید می‌شود.

 بیشترین محصولات گلخانه ای گیلان شامل گلهای زینتی، توت فرنگی و گل شاخه بریده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.