۲ میلیون و ۱۵۸هزار مسافر وارد گیلان شدند

رشد 136 درصدی مسافرت در تعطیلات عید فطر

0 559

در تعطیلات عید فطر بالغ بر ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار مسافر به گیلان وارد شدند. همچنین بنا بر آمارهای پلیس راه گیلان، ۲۶۹ هزار خودرو وارد محورهای این استان شد.

«ولی جهانی»مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ مسافر از طریق زمینی و هوایی به استان خبر داد.

وی گفت: این تعداد مسافر طی ایام عید فطر،هشتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه وارد استان شده‌ان  که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد نزدیک به ۱۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری همچنین اعلام کرد: اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت در استان دارای رشد ۹۶ درصدی بوده است . در این بازه زمانی تعداد ۲۰۰۹۵۹۸ نفر- شب اقامت انجام شده است. همچنین ۶۰۶ هزار و ۴۷۵ گردشگر نیز از بناهای تاریخی، جاذبه‌ها و موزه‌های استان گیلان بازدید کردند.

ورود ۲۶۹ هزار خودرو به محورهای گیلان

در همین رابطه «جاور صفاری» رییس پلیس راه گیلان نیز از ورود بیش از ۲۰۰ هزار خودرو به استان در تعطیلات سه ر وز گذشته خبرداد و افزود: ۲۶۹ هزار خودرو وارد استان گیلان شدند که نسبت به سال گذشته با رشد ۲۰۶ همراه بوده است.

وی با تاکید به اینکه ۵۷ درصد ورودی‌های استان از محور قزوین – رشت بوده اضافه کرد: در محور رودبار به قزوین ترافیک وجود دارد و ترافیک در محور رشت – لنگرود نیز پرحجم اما روان بوده است.

وی با اشاره بر عدم وجود ترافیک در دیگر محورهای مواصلاتی گیلان گفت: به جز محور رشت- انزلی به ویژه در محدوده منطقه آزاد که ترافیک روان در جریان است مابقی محورهای ارتباطی گیلان مشکل ترافیکی گزارش نشده است.

لازم به ذکر است گیلان در پیک سفر نوروزی میزبان حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.