خانه فرهنگ میزبان فستیوال مدیوم

0 340

 فستیوال مدیوم یک رویداد هنری سالانه در شهر رشت با تمرکز برهنرهای چند رسانه‌ای است. در این رویداد هنری افراد و هنرمندان تلاش می‌کنند به معرفی و خلق هنر و‌اندیشه‌ای فراتر از قالب‌های سنتی دست پیدا کنند. فستیوال مدیوم به طور مستقل و توسط گروهی از هنرمندان و برنامه‌گذاران هنری از شهرهای مختلف ایران اداره می‌شود. خانه فرهنگ گیلان از ۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت میزبان این رویداد هنری است.

اولین بخش از اولین روز این رویداد، چیدمان نام دارد که مجموعه چیدمان‌هایی حاصل تعامل و هم‌فکری سه هنرمند است. این چیدمان‌ها در سه اتاق مجزا قرار گرفته‌اند اما با خطی به هم متصل‌اند. در اتاق‌ها شعر به عنوان یک ماده در نظر گرفته شده است؛ ماده‌ای که در اتاقی از طریق صدا در فضا جریان دارد و ذرات را به جنبش وا می‌دارد و دراتاقی دیگراز طریق فرم، کلماتش را در برابر چشم پدیدار می‌کند. درعدم حضورش دراتاق سوم نیز بر موجودیت خود پافشاری می‌کند. شعری که در این اتاق‌ها ظهور می‌کند را «بیژن الهی» دراواخر دهه چهل خورشیدی سروده است. این چیدمان عنوان خود را از عنوان این شعر وام گرفته است.

پس از جیدمان در بخش سخنرانی،«نیماعطرکار روشن» و«عرفان غیاثی» به سخنرانی درباره موضوعات موسقی هنری-موسیقی غیرهنری و خوانشی بر رسانه چیدمان درعصر پسا انسان پرداختند.

مرتضی قهرمانیان،علی هاشملو، نرگس مصطفی‌لو، افشین مطلق‌فرد، آرش پندی، ارسلان عابدیان، مجید تحریری، سامان صمدی نیز به عنوان سایر هنرمندان در این رویداد حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.