احیای کارخانجات گیلان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

0 466

روزهای گذشته «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در رشت از سرمایه گذاری هزارمیلیارد تومانی این ستاد درگیلان خبرداد. این در حالیست که گیلان از جمله استانهای با رتبه‌ی پایین در ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

عدم شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارایه نشدن بسته‌های سرمایه‌گذاری برای عرضه به سرمایه‌گذاران، بروکراسی اداری و طولانی شدن صدورمجوزها از سوی دستگاههای اجرایی سبب شده که گیلان در این سالها در جذب سرمایه‌گذاران عملکرد مناسبی نداشته باشد. از این رو سال گذشته دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با فعال سازی کارگروه‌های فنی به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری‌ها در شهرستان‌ها اقدام کرد.

طی این اقدام ، بیش از۳۰ فرصت سرمایه گذاری در شهرستانهای گیلان شناسایی شدند. در همین رابطه «جبارکوچکی‌نژاد» نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر حمایت از فعالان حوزه‌ی اقتصادی و تولید کنندگان جهت رونق این حوزه به مرور گفت: توجه به ظرفیت‌های این استان منجر به ارتقاء اقتصادی و اشتغال پایدار می‌شود.

وی به مرور بیان کرد: گیلان در حوزه‌ی صنعت گردشگری و احیای کارخانجات تعطیل شده و توسعه‌ی فضاهای آموزشی از ظرفیت زیادی برخوردار است.

کوچکی نژاد با تاکید به اینکه گیلان در بخشهای مختلف مورد غفلت واقع شده افزود: در نشستی که با حضور استاندار و نمایندگان مجلس با رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشتیم، تعهد دادند در بخش های مختلف حمایتی، صنعت و خدمات تا دو سال آینده به میزان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان توسط این ستاد انجام شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی بررسی های انجام شده توسط نمایندگان مجلس استان، مقرر شده تعدادی پرونده‌ی سرمایه گذاری مربوط به گیلان به این ستاد ابلاغ شود. از جمله احیای کارخانجات تعطیل شده‌ی استان بخصوص پوشش و ایران برک. همچنین تعدادی از کارخانجات نیمه تعطیل ، راه اندازی صنایع نیمه تمام ، ایجاد ۳۰ خانه عالم ، احداث ۳۵ واحد آموزشی  و بخشی نیزکمک به محرومین  در زمره فرصتهای سرمایه گذاری ابلاغ شده به این ستاد قرار دارند.

گفتنی است پیشتر «منصورمولایی پور» مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان از پایین بودن رتبه گیلان در سرمایه گذاری خبر داده بود و افزود: درجریان آخرین سفر رییس جمهور به گیلان،  ۴۳ فرصت سرمایه‌گذاری دراین استان شناسایی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.