اتمام حجت با دستگاه های متصرف سواحل

0 360

معاون وزیر کشور از تصرف غیر قانونی ۳۴۰ کیلومتر از سواحل شمالی و جنوبی توسط دستگاه های  اجرایی در کشور خبر داد و گفت: با همه دستگاه‌ها اتمام‌ حجت کرده‌ایم. هفته‌ی آینده اسامی همه دستگاه‌هایی که از دستور رئیس‌جمهور و قوانین و مقررات و قوه قضائیه تخطی کرده‌اند را به‌عنوان متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم.

«بابک دین پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در در جلسه شورای اداری گیلان در رشت افزود: در نوار ساحلی شمالی دریای خزر حدود ۱۸۰ کیلومتر از مجموع ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور، حدود ۲۰ درصد با وسعت هزار و ۲۰۰ هکتار در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی است.

معرفی دستگاههای متخلف و متصرف به دستگاه قضا درحال بیان شده که  پیشتر «علی اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان به مرور اعلام کرده بود: ساماندهی و آزادسازی سواحل  استان به فوریت در دستور کار فرمانداران شهرستان های ساحلی قرار گرفته و بزودی گزارشی از میزان عقب نشینی از حریم ۶۰ متری سواحل توسط دستگاههای متصرف تهیه می‌شود.

وی تاکید کرده بود: با توجه به اینکه درگیلان بخش عمده ای از نوارساحلی  تحت تصرف نهادهای دولتی و اشخاص است اما وضع استان نسبت به دیگر استان های ساحلی بهتر است. در واقع گیلان کمترین حد اشغال سواحل را در کشور دارد. اما در عین حال مکاتبات لازم با دستگاهها اجرایی  از جمله بنادر و دریانوردی که مسوولیت تهیه‌ی گزارش آزاد سازی سواحل را برعهده گرفته انجام شده است.

گفتنی است گیلان بیش از ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد. از مجموع یک‌هزار و ۲۶۰ هکتار تصرف غیرقانونی در شمال ۹۵۹ کیلومتر معادل ۷۹ درصد در استان گیلان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.