فرصت سرمایه گذاری برای استارتاپ‌های گیلان

0 382

کاروان سرمایه گذاری «۱۰۰ استارتاپ» درهفته‌ی ششم این برنامه در رویدادی مجازی به بررسی استارتاپ های گیلان توسط داوران و سرمایه گذاران کشوری می پردازد.

به گزارش روابط‌ عمومی پارک وعلم وفناوری گیلان، این رویداد برنامه‌ی پیوسته سرمایه‌گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز است که هر سال روی ۱۰۰ استارتاپ درمرحله‌ی بذری تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند. این نهاد با همکاری شبکه‌ای از راهبران نام‌آشنای زیست‌بوم کارآفرینی، شتابدهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی تلاش می‌کند فرایند شتاب‌گیری این استارتاپ‌ها را پیگیری و تسهیل کند.

مشاغل فناور و استارتاپی گیلان درماههای گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا، چالش‏های مختلفی را پشت سر گذاشتند، ازجمله تمام استارتاپ‌های فعال درحوزه ی گردشگری که با بحران جدی مواجه شدند و سایه شکست برسرآنها افتاد. این درحالیست که برخی دیگر از استارتاپها با تغییر رویکرد توانستند در راستای مقابله با کرونا فعالیت خود را ادامه بدهند. اما حضور این کاروان تا چه اندازه می تواند تاثیرات مثبتی برای سایر استارتاپهای استان که فعالیتشان تحت تاثیر کرونا قرار گرفت به همراه داشته باشد؟

در همین رابطه «علی باستی » مدیر پارک علم و فناوری گیلان به مرور گفت: این نهاد بر روی استارتاپهای استانی که نیازمند سرمایه گذاری هستند، با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان داوری شده و مورد سرمایه گذاری قرارمی‌گیرند و بعد از داوری و سرمایه گذاری در ابتدا به شرکت تبدیل می شوند و مقدار مشخصی از سهام آنها دراختیار این نهاد قرار می‌گیرد. چرا که عمده‌ی استارتاپهای استان  به صورت شخصی فعالیت دارند و آماری از تعداد آنها وجود ندارد.

وی حوزه‌ی فعالیت عمده‌ی استارتاپهای استان را در بخش فناوری اطلاعات و گردشگری عنوان کرد و افزود: کرونا بخصوص بروی استارتاپهای گردشگری تاثیر منفی داشت. ماههای زیادی حوزه‌ی گردشگری استان تحت تاثیر منفی کرونا قرارداشتند اما نکته قابل توجه اینکه برخی ازاین مجموعه ها از فرصت کرونا برای رشد خود بهره گیری کردند.

باستی از برگزاری رویداد مشابه ای در حوزه‌ی ICT  توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در تهران خبر داد و گفت: طی این رویدار ۱۲ استارتاپ حوزه‌ی فناوری و اطلاعات استان شرکت کردند. امیدواریم  در این رویداد تعداد زیادی از استارتاپهای استان شرکت کنند.

گفتنی است این رویداد پنج شنبه ۱۵ آبان  برگزارخواهد شد و تیم‌های استارتاپی استان گیلان تا روز دوشنبه ۱۲ آبان مهلت دارند تا طرح‌های خود را از طریق سایت www.100startups.ir ثبت و ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.