از ۱۸ طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی بهره برداری می شود

25 دی ماه با دستور رییس جمهور :

0 434

منطقه‌ی آزاد انزلی با توجه به روندهای عملکردی و برنامه های بلند مدت درتنوع بخشی به مسیرهای ترانزیتی و مبادله کالایی با کشورهای همسایه، با آماده سازی طرح های بخش خصوصی در کنار اتصال مسیر ریلی به مجتمع بندری کاسپین، حلقه های ترانزیتی و لجستیکی منطقه‌ی آزاد انزلی را با بنادر جنوبی کشور و فعال سازی کریدور شمال-جنوب مهیا می کند. درهمین راستا فردا ۲۵ دی ۱۸ طرح سرمایه گذاری درمنطقه‌ی آزاد انزلی در ارتباط تصویری با رییس جمهور افتتاح می‌شود.

«محمد ولی روزبهان» رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی از بهره برداری ۱۸ طرح سرمایه گذاری درحوزه‌های تولیدی – صنعتی، زیرساخت‌های بندری و گردشگری در ارتباط تصویری با دکتر حسن روحانی رییس جمهور، با سرمایه گذاری ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۴۷۰ نفر و غیر مستقیم برای بیش از ۷۰۰ نفر، فردا ۲۵ دی ماه خبر داد.

روزبهان با بیان اینکه بخش خصوصی بیشترین سهم را در اجرای این طرح‌ها دارد افزود: ۴ طرح سرمایه گذاری در مجتمع بندری کاسپین شامل اسکله شماره ۱۳ به همراه زیرساخت‌های پسکرانه آن یعنی انبار سرپوشیده ۵ هزار متر مربعی و پسکرانه یک هکتاری و مخزن روغن ۷ هزار تنی است که در قالب قرارداد BOT  میان این سازمان و سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد شده است.

وی گفت: مخازن ۶ هزار تنی روغن خام هم در قالب قرارداد BOT اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت آگرو با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی با اشاره به لزوم تقویت اقتصاد دریامحور گفت: افزایش تعداد اسکله‌های مجتمع بندری به ۴ پست، ارتقای توان و ظرفیت خدمات بندری منطقه برای فعالان بخش خصوصی و ظرفیت سازی برای سرعت بخشیدن به فرایند‌های تخلیه و بارگیری، تأمین کالا‌های اساسی و مواد اولیه بیشتر برای واحد‌های تولیدی منطقه و کشور، سبب افزایش صادرات کالا‌های تولیدی به بازار‌های حوزه خزر و اوراسیا خواهد بود.

گفتنی است:۱۰ طرح تولیدی- صنعتی شامل شروع به کار ۶ طرح سرمایه گذاری جدید و افتتاح ۴ طرح توسعه‌ای در واحد‌های تولیدی فعلی، افتتاح بلوک B مجتمع مسکونی طاووس با ۲۵۶ واحد مسکونی و فاز نخست مجتمع پردیس تجاری و خدماتی با مجموع سرمایه گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی توسط شرکت انبوه سازان زرین منطقه آزاد انزلی از جمله طرحهای مورد افتتاح فردا توسط رییس جمهور خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.