افزایش ۱۵درصدی اقلام غذایی در ماه‌رمضان

0 406

«محمود خانزاده» معاون امور بازرگانی سازمان صمت گیلان از افزایش ۱۵ درصدی اقلام پرمصرف ماه رمضان نظیر آش، حلیم و زولبیا بامیه در گیلان خبر داد.

خانزاده به ایسنا گفت: قیمت هر کیلوگرم آش، حلیم، زولبیا و بامیه امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد به طور میانگین افزایش یافته است، این درحالیست که به دلیل افزایش قیمت حبوبات و کارگر، قیمت تمام شده تولید آش ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: قنادی ها نیز برای تولید زولبیا و بامیه نیز با افزایش قیمت ۴۴ درصدی مواجه شدند، زیرا به ناچار شکر آزاد خریداری کردند وعلیرغم افزایش بالای هزینه تمام شده این قلم کالا، قنادی ها با ما همکاری کردند و فقط کالای خود را ۱۵ درصد افزایش دادند.

خانزاده گفت: از آنجایی که با شروع ماه مبارک رمضان پخت آش به صورت سنتی نیز انجام می‌شود، به آشپزها تاکید شده است، حتما داخل مغازه ها برای پخت آش اقدام کنند و فقط باید به صورت بیرون‌بر فرخته شوند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت هرکیلوگرم آش ممتاز ۳۶ هزارتومان، درجه یک ۳۲ هزار تومان و درجه دو ۲۲ هزار تومان تعیین شده است. قیمت هرکیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز ۲۴ هزار تومان، درجه یک ۱۹۵۰۰تومان، درجه دو ۱۷ هزار تومان است. قیمت هرکیلوگرم حلیم درجه یک ۲۵ هزار تومان و درجه دو هم ۲۲ هزار تومان تعیین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.