تدریس آنلاین در تضاد با عدالت آموزشی

0 341

انتقادات به نحوه‌ی عملکرد و پوشش شبکه‌‌ی آموزشی شاد وزارت آموزش وپرورش ادامه دارد. عدم دسترسی همه‌ی دانش آموزان به امکانات سخت افزاری از جمله گوشی های هوشمند و اینترنت برای همه‌ی خانوارها انتقاد سخنگوی هیئت رئیسه مجلس را در پی داشت.

« اسدالله عباسی» نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفت: تدریس آنلاین و شیوه فعلی آموزش و پرورش برای انتقال محتوای درسی به دانش‌آموزان با عدالت آموزشی همخوانی ندارد.

عباسی با اشاره به مشکلاتی که برای مدیران مدارس، معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء آنان جهت نصب اپلیکیشن شاد و ارائه محتوای درسی به وجود آمده است افزود: این روش نمی‌تواند تمام دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد زیرا بسیاری از آنان در مناطق محروم ساکن هستند و قادر به برقراری ارتباط مناسب و یا نصب اپلیکیشن شاد نیستند.

عباسی لزوم برخورداری رایانه و یا وجود نرم‌افزارهای لازم بر روی گوشی‌های اندروید تلفن همراه را از جمله موضوعاتی که این روزها برای دانش‌آموزان به چالشی بزرگ برای ادامه تحصیلشان تبدیل شده بیان کرد وگفت: آموزش و پرورش نتوانسته با اجرای شیوه آموزش مجازی به آن اهدافی که در دوران کرونا مدنظرش بود برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم تجدید نظر در شیوه آموزش دانش‌آموزان و ارائه بسته‌های جدید توسط آموزش و پرورش برای این کار را در زمان حاضر لازم و ضروری دانست و گفت: طبق بررسی‌هایی که داشتم فقط تعداد اندکی از خانواده‌ها از امکانات لازم برای آموزش مجازی دانش‌آموزان خود برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها به علت عدم سواد کافی و یا نداشتن تجهیزات لازم نظیر یارانه و گوشی‌های اندروید نتوانسته‌اند ارتباط مناسبی با آموزش‌های آنلاین برقرار کنند گفت: آموزش و پرورش باید برای این دسته از دانش‌آموزان شیوه‌هایی را طراحی کند تا آنان بتوانند از طریق آن محتوای لازم درسی را دریافت کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه گزارش عملکردهایی که از طرف آموزش و پرورش در مورد درصد پوشش اپلیکیشن شاد و میزان موفقیت آموزش مجازی ارائه می‌شود نیازمند بررسی‌های دقیق‌تری است گفت: باید تحقیق شود که آیا این آمار در حد شعار بوده و یا اینکه واقعاً موفقیتی به دست آمده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از بررسی عملکرد آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا خبر داد و با تأکید بر اینکه هفته آینده جلسه‌ای به همین منظور در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار می‌شود عنوان کرد: ارائه آمار و ارقام نمی‌تواند مشکل‌گشای چالش‌های ایجاد شده در حوزه آموزش مجازی دانش‌آموزان در بحران کنونی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.