گسترش روابط تجاری و صنعتی بلاروس با گیلان

سفیر بلاروس در دیدار با رییس سازمان صمت گیلان مطرح کرد؛

0 245

سفیر جمهوری بلاروس از گسترش روابط تجاری و صنعتی با گیلان در حوزه چوب و صنایع سلولزی استقبال کرد.

«دمیتری کالتسوف» سفیر جمهوری بلاروس در ایران در نشست با مدیرکل صنعت معدن و تجارت گیلان، از گسترش روابط تجاری و صنعتی با گیلان استقبال کرد و گفت: ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های صنعتی به‌ویژه چوب و سلولزی دو کشور وجود دارد که می‌توانیم نسبت به نیازهای  خود در این زمینه بیشتر بررسی و مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه خروج چوب خام از بلاروس ممنوع است، افزود: البته برای مواد اولیه کارخانجات صنعت سلولزی گیلان می‌توانیم سالانه به میزان بیش از ۲ میلیون تن انواع چیپس چوب را به‌ منظور تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولیدکننده اوراق فشرده به گیلان صادر کنیم و در این راستا واردات مواد غذایی و میوه از ایران به بلاروس برای ما مهم است.

در این نشست «تیمور پورحیدری» مدیرکل صنعت معدن و تجارت گیلان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان قطب صنعت سلولزی و صنایع چوبی کشور محسوب می‌شود، بر همین اساس، اشتراکات صنعتی مناسب در بخش تولیدات سلولزی و صنعت چوب بین ۲ کشور می‌تواند، به هم‌افزایی و همکاری در این زمینه منجر شود.

وی با اشاره به مصمم بودن تجار و بازرگانان جمهوری بلاروس در برقراری ارتباط مطلوب و مؤثر افزود: این توجه و حسن نظر گروه تجاری بلاروس، باعث توسعه روابط در زمینه‌ی‌های مختلف محصولات صنعتی به‌ ویژه غذایی و سلولزی خواهد شد و قطعاً تولیدات صنعتی گیلان، زمینه‌ساز برقراری ارتباط تجاری با بلاروس است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان به فعالیت بیش از ۲ هزار کارخانه صنعتی توانمند با محصولات متنوع در استان اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی دانش‌بنیان و فناوری داریم که به دلیل ساخت ماشین‌آلات غذایی با کیفیتش به بیش از یکصد کشور دنیا صادرات دارند و وجود افزون بر ۶۵ برند ملی صاحب‌نام در گیلان فرصتی برای توسعه‌ حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی با بلاروس است.

لازم به ذکر است: گیلان با ۴۸ هزار هکتارمتر مکعب سطح زیر کشت، رتبه نخست تولید و زراعت چوب کشور را به خود اختصاص داده است. این مقدار چوب، بیش از دو میلیارد مترمکعب مواد اولیه مورد نیاز صنایع سلولزی کشور را تامین می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.