مرغ و میوه شب عید گیلان تامین شد

رییس سازمان صمت استان خبر داد:

0 948

رییس سازمان صمت گیلان از خرید و ذخیره سازی مرغ و سیب و پرتغال برای ایام نوروز استان خبر داد.

«فرهاد دلق پوش» در کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نخواهد داشت، گفت: ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی شده است.

وی اظهار کرد: نحوه تنظیم بازار استان و تامین و ذخایر کالاها و طرح جدید وزارت صمت در خصوص درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا؛ از اهم موضوعات مورد بررسی در کارگروه تنظیم بازار بود.

دلق پوش گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون انتزاع و تامین و نظارت کالاهای اساسی مصرفی مردم توسط جهاد کشاورزی گزارشی ارائه شد که اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال تدبیر شده است و بیان شد که نظارت‌ها لازم انجام می‌شود و ۲۷۰۰ مورد بازرسی در بهمن ماه توسط جهاد کشاورزی استان برای نظارت و آرامش بازار انجام شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار و استان ادامه داد: در خصوص تولید مرغ هم به گزارش جهاد کشاورزی ۶۰ درصد افزایش جوجه ریزی نسبت به سال گذشته داشته ایم که هیچ نگرانی برای تامین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نخواهد داشت. وی در مورد تامین میوه شب عید نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز جهاد کشاورزی ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی کرده است که اقدامات لازم را برای توزیع آن انجام خواهد داد.

دلق پوش بر ادامه نظارت‌های میدانی و تخصصی سازمان صمت قبل از تفویض وظایف به جهاد کشاورزی با حداقل امکانات لجستیکی و نیروی انسانی در سطح استان تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.