افزایش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در اردیبهشت

0 258

در حالیکه نیمه‌ تعطیل شدن شهر و حضورشهروندان درخانه‌ ها و عدم ترددهای غیرضروری در بحران کرونا ، فرصت سرقت برای سارقان گیلانی را کاهش داد و به گفته‌ی «فریبرز سعیدی کیا» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت میزان وقوع سرقت در سطح شهرستان رشت طی فروردین ماه سال جاری با  ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت اما بار دیگر وقوع سرقت ها در گیلان با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

فلاح کریمی پلیس+آگاهی+گیلانامروز «فرهاد فلاح کریمی » رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش وقوع سرقت در استان از ابتدای اردیبهشت تاکنون خبر داد و گفت: ۱۸ درصد از سرقت‌های انجام شده مربوط به منازل بوده که به صورت سرقت زیورآلات، سکه و ارز اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به کاهش آمار سرقت در استان در ماه‌ پایانی سال گذشته و فروردین امسال به دلیل قرنطینه خانگی افزود: از ابتدای امسال فراوانی وقوع سرقت در گیلان کاهش پیدا کرده بود اما از اردیبهشت امسال مجدد و به تدریج روند آن افزایشی شد تصریح کرد: بیشتر این سرقت‌ها در حوزه منازل مردم انجام شده ‌و بیش از ۵۰ درصد این سرقت‌ها هم در حوزه زیورآلات و جواهراتی بود که در خانه نگهداری می‌شدند.

وی از مشارکت عمومی بسیار پائین مردم استان درمبارزه با جرایم از جمله سرقت خبر داد و گفت: فراوانی دوم سرقت‌های انجام شده در گیلان مربوط به سرقت اتومبیل است به طوری‌که در ۲ ماه اخیر ۱۶۷ دستگاه خودرو به سرقت رفته است. خودروی پراید بیشترین فراوانی سرقت خودرو رابه خود اختصاص داده است.

درهمین رابطه دبیر شورای هماهنگی بانک های گیلان از خالی بودن ۵۴ درصد از ظرفیت صندوق‌های امانت بانک‌های استان خبر داد و گفت: مردم از فرصت خوبی که سیستم بانکی ایجاد کرده نهایت استفاده را نمی‌برند . این درحالیست که صندوق‌های امانات بانک‌ها برای تأمین امنیت دارایی‌ها و جلوگیری از خسارت پیش بینی شده اند.

«احدالله امیری» با اشاره به اینکه همه افراد حقیقی و حقوقی در ساعات کار ادارای بانک‌ها ضمن مراجعه به شعب و ارائه مدارک احراز هویت می‌توانند از خدمات صندوق‌های امانات بهره‌مند شوند گفت: صندوق‌های امانات از امنیت بالایی برخوردارند و به غیر از شخص صاحب مال حتی متصدی بانک هم از محتویات آن‌ها اطلاعی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.