افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌های رشت ابلاغ شد

0 554

بعد از گذشت شش ماه از تصویب نرخ افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی توسط شورای شهر رشت ، امروزمدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت از اجرایی شدن این مصوبه در نرخ کرایه های تاکسی این شهر خبرداد.

«محمد نوری هریس» به ایرنا گفت: در سال جاری تنها یک بار افزایش نرخ کرایه تاکسی در این کلانشهر داشتیم که بیست وهشتم ماه گذشته ابلاغ شده است. پیش از این درلایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت افزایش نرخ تاکسی به مبلغ ۲۰ درصد در نظر گرفته شده بود که در صحن شورا تصویب به فرمانداری ارایه و بعد از طی مراحلی درستاد تنظیم  بازار استانداری در نهایت ماه گذشته ابلاغ و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه ابلاغ جدید افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی برای اولین بار در سال جاری انجام گرفته و قبل از آن افزایشی ابلاغ نشد، افزود: مردم در صورت بروزهرگونه افزایش کرایه تاکسی بیشتر از نرخ مصوب جدید می توانند شکایات خود را بازرسان خط های ویژه تاکسی اعلام کنند.

گفتنی است: بعد از افزایش ناگهانی قیمت بنزین درسال گذشته و شیوع کرونا ویروس، رانندگان تاکسی رشت با توجه به محدودیت سوار کردن مسافرین ، مجاز به افزایش نرخ نبودند و می بایست همان نرخ قبلی را از مسافران دریافت می کردند. این موضوع ضرر های زیادی به رانندگان تاکسی رشت وارد کرد . ابلاغ نرخ مصوب جدید اولین افزایش کرایه بعد از شیوع کرونا در رشت بوده  است. ۶ هزار و ۵۰ رانندگی تاکسی در ۷۴خط ویژه تاکسی در رشت فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.