انتقاد از زیرساخت گمرک آستارا

ناظر گمرکات گیلان:

0 2,388

ناظر گمرکات گیلان خواستار اصلاح ساختار سازمانی گمرک آستارا شد.این درحالیست که در ماه‌های گذشته انتقاد از نبود زیرساخت گمرکی در بندر آستارا بارها توسط دیگر مسؤولان استان مطرح شده بود.

به نقل از ایسنا، ابوالقاسم یوسفی نژاد، درمراسم معارفه سرپرست اداره کل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از پنج گمرک استان سه گمرک در آستارا واقع شده که اصلاح ساختار سازمانی گمرک در این شهرستان الزامی و باید ساختار سازمانی متناسب حوزه جذب نیروی انسانی در این گمرک صورت بگیرد.

یوسفی نژاد با بیان اینکه که گمرک آستارا در حوزه‌های زمینی، ریلی و دریایی فعال است، شروع به فعالیت گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را دارای اهمیت زیادی برای این شهرستان دانست و افزود: بیش از ۸۰ درصد صادرات استان گیلان از گمرک آستارا انجام می‌شود. با اتصال خطوط ریلی بین المللی آستارا به رشت، رونق و پییشرفت قابل توجهی در توسعه اقتصادی آستارا به وجود می‌آید.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، نیز دراین جلسه با انتقاد از اجرای ترانشیپمنت توسط مدیر کل گمرک آستارا گفت: دراین قضیه نان بیش از ۱۵۰ خانواده آستارایی بریده شد و متأسفانه علی رغم مصوبات شورای تأمین و پیگیری بنده، توجهی به این امر توسط مسؤولان مربوطه نشد.

نماینده آستارا پیشتر درگفتگو با مرور دراین خصوص اظهار کرده بود: موارد زیادی از عدم انعطاف در مسؤولان گمرک آستارا با تجار وجود دارد. در حالیکه قانون اختیاراتی به گمرک داده و دست مجری را برای تسهیل در امور تجاری باز گذاشته اما اینکه مدیر کل گمرک به اختیار خود یکسری سختگیری در محیط بازرگانی مرزی کشور ایجاد کند و از ترانشیپ کالا توسط کامیونها در گمرک جلوگیری کند مورد قبول نیست .

درهمین رابطه پیشتر عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده جیرفت وعنبر آباد کرمان در سفر به آستارا نیز از نبود زیرساخت گمرکی در بندر آستارا انتقاد کرده بود.

«ذبیح‌اله اعظمی» با اشاره به عدم تعهد دولت طی ۸ سال گذشته از روند لایروبی بندر آستارا و مشکلات گمرک ریلی و زمینی این شهرستان انتقاد کرده بود.

وی همچنین خواستار ایجاد پل مرزی در پایانه‌ی زمینی گمرک آستارا به منظور تسهیل در کندی تردد ترانزیت در گمرک بین ایران و آذربایجان و احداث پایانه محصولات کشاورزی صادراتی نیز شده بود که تاکنون اجرایی نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.