بازار سرد مرغ گرم در گیلان

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان خبر داد؛

0 283

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان، توزیع مرغ منجمد در بازار را موجب بی رونقی فروش مرغ گرم اعلام کرد و افزود: توزیع مرغ منجمد در گیلان ضرورت ندارد.

«فرهاد گیاهی» با بیان اینکه در حال حاضر فروش مرغ گرم چندان زیاد مناسب نیست، گفت: توزیع مرغ منجمد در استان‌های قطب تولیدکننده مرغ ضرورت چندانی ندارد.

گیاهی به ایسنا گفت: گیلان از قطب‌های تولیدکننده مرغ در کشور است، تولید مرغ در گیلان نه تنها برای نیاز استان کافی است، بلکه تولید مازاد آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود. به این دلیل نیازی به توزیع مرغ منجمد در شرایط فعلی نیست. در حال حاضر فروش مرغ گرم چندان مناسب نیست و اگر همچنان توزیع مرغ منجمد صورت بگیرد، منجر به کاهش فروش مرغ گرم در استان خواهد شد. همچنین کاهش فروش مرغ گرم، مرغداران را برای جوجه ریزی کافی دوره بعدی مردد می کند.

وی با بیان اینکه توزیع مرغ منجد اگر برای تنظیم بازار هم صورت بگیرد باید در استان های جنوبی کشور انجام شود. در استان‌های تولیدکننده مرغ به‌اندازه کافی این محصول وجود دارد. این توزیع نباید به تولید و فروش مرغ گرم در ستان آسیب وارد کند.

وی گفت: توزیع مرغ منجمد به بهانه افزایش قمیت مرغ دلیل درستی نیست، زیرا افزایش قیمت مرغ به دلیل افزایش قیمت هزینه تمام شده مرغ است و دولت در این مورد باید با اختصاص یارانه علاوه بر رعایت حقوق مصرف کننده از تولیدکنندگان نیز حمایت کند.

لازم به ذکر است؛ در گیلان بالغ بر۹۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی با تولید روزانه ۵۰۰ تن گوشت مرغ با مشارکت زنجیره های تولید و یا مستقل نیاز مرغ استان را تامین می‌کنند. مرغ مازاد استان به استانهای همجوار ارسال می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.