بستری ۸ بیمار کرونا؛ تالش به وضعیت زرد برگشت

0 1,051

رییس شبکه بهداشت تالش در جلسه شورای اداری پنج شنبه ۲۲ خرداد این شهرستان آژیر خطر را به صدا درآورد اظهار کرد: طی دیروز و امروز(۲۱ و ۲۲ خرداد) ۸ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کویید۱۹ در بیمارستان شهید نورانی تالش بستری شدند. تالش با احتساب شناسایی این افراد از وضعیت سفید خارج شد و در وضعیت زرد قرار گرفت.

«حسین نعمتی» با ابراز نگرانی از افزایش احتمالی تعداد افراد مبتلا اعلام کرد: انبوه مردم در اداره‌های دولتی، اماکن عمومی و خصوصی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا تردد می‌کنند. همین موضوع زنگ خطر را به صدا در می آورد.

وی ضمن انتقاد از شیوه برگزاری جلسه شورای اداری تالش بیان کرد: همین جلسه بدون رعایت فاصله بین نفرات و عدم استفاده از ماسک و دستکش همراه است که در شرایط حاضر به صلاح نمی‌باشد.

رییس بیمارستان شهید نورانی تالش نیز با ارائه گزارشی از وضعیت این مرکز درمانی گفت: ساختمان پیشین این بیمارستان در سال ۱۳۵۳ تنها با ۴۷۰۰ متر مربع برای ۲۰ هزار نفر افتتاح شده بود. این بیمارستان با مجموع ۱۰۸ تخت و ۴۶۱ نفر از کارکنان، سال‌ها خارج از ظرفیت پذیرش برای جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری منطقه فعالیت می‌کرد.

وی با بیان مساحت ۱۶ هزار متر مربعی ساختمان جدید بیمارستان تالش تاکید کرد: سازه، تاسیسات و تجهیزات مرکز درمانی فعلی یکی از بهترین بیمارستان‌های استان گیلان است، اما تاکنون ۱۸ بخش از مجموع ۲۴ قسمت آن راه اندازی شده است. بخش رادیولوژی بیمارستان با سی تی اسکن قدیمی خود همچنان در ساختمان قدیمی و با فاصله ۳ کیلومتری فعالیت می‌کند. امکان انتقال تجهیزات این بخش نیز به دلیل فوریت‌های پزشکی امکان پذیر نیست. بیماران سوانح رانندگی و سایر موارد نیازمند تشخیص با آمبولانس به داخل شهر اعزام می‌شوند که دشواری برای بیمار، همراهان، پرسنل و افزایش هزینه‌های درمان را به دنبال دارد.

اصغر کرمی با اشاره به مشکلات داروخانه این مرکز گفت: داروخانه بیمارستان شهید نورانی به صورت برون سپاری به بخش خصوصی واگذار شده است و امکان عقد قرارداد با بیمه ها نیز وجود ندارد. بیمارستان نیز مبلغ ۳ میلیارد تومان به این داروخانه بدهکار است. در دارو در حال حاضر با نرخ آزاد فروخته می‌شود و همین موضوع  سبب گلایه مردم شده است.

وی در ادامه خواستار حل معضل تردد این بیمارستان خارج از شهر شد و افزود: رمپ ورودی درب بیمارستان پس از گذشت حدود ۲ سال هنوز تکمیل نشده است. از سوی دیگر موضوع دوربرگردان جاده مقابل بیمارستان نیز خطراتی را متوجه تردد کنندگان می‌کند که نیازمند رسیدگی جدی است.

دکتر کرمی در ادامه با اشاره به موضوع جنجالی استخدام‌ها در بیمارستان بیان کرد: تعداد متقاضیان استخدام در بیمارستان شهید نورانی تالش به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد که حدود نیمی از آنها توصیه نامه‌هایی برای استخدام ارائه کرده‌اند. طی روزهای بحرانی و مراجعه روزافزون بیماران، فراخوانی را برای جذب نیرو داشتیم. بسیاری از همین افراد علیرغم تمایل به کار در این بیمارستان به دلیل شرایط بحرانی کرونا حاضر به همکاری نشدند. اما در شرایط سفید تالش، مدعی حق از دست رفته خود نیز هستند. تعداد کمی با فداکاری خطر کار در محیط آلوده را پذیرفتند و تنها ۲۷ نفر بکارگیری شدند که ۱۴ تن نیروهای حراست هستند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این نفرات، تعداد پرستارانی که در شرایط بحرانی حاضر به همکاری در قالب نیروهای شرکتی شدند به ۸۹ نفر می‌رسد. این افراد باید در اولویت نخست برای استخدام در بیمارستان باشند و نمی‌توان زحمت‌های آنها را نادیده گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.