تست کرونای ۵۲۹ سالمند گیلانی مثبت شد

اوضاع بحرانی و رو به قرمز کرونا در رودبار و رودسر

0 360

از ابتدای شیوع کرونا در کشور مسؤولان وزارت بهداشت، سالمندان را جزو گروه‌های پر خطر و آسیب پذیر در ابتلا به کرونا اعلام کردند. حال دو روز بعد از اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شروع تزریق واکسن کرونا به سالمندان ساکن خانه‌های سالمندان خبر داد، امروز خبر رسید، تست کرونای ۵۲۹ سالمند گیلانی مثبت شده است.

درحالی که مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان از غربالگری ۲۲۲ هزار و ۸۸۴ نفر از سالمندان گیلانی در طرح شهید سلیمانی و انجام مراقبتهای ویژه از ۸۴ هزار و ۳۵۶ سالمند آسیب‌پذیر خبر داده بودند، امروز«آبتین حیدرزاده » معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با مشاهده علایم آنفولانزا در یک هزار و ۷۴۵ سالمند گیلانی از آنان تست کرونا گرفته شد که متأسفانه تعداد تست ۵۲۹ سالمند مثبت اعلام‌ شد. همچنین دو هزار و ۱۱۶ مورد مشکوک به کرونا نیز شناسایی و در منزل مورد مراقبت قرار گرفته‌اند.

همزمان با مشاهده کرونای جهش یافته انگلیسی در گیلان نیز، معاون بهداشت استان از اوضاع بحرانی و رو به قرمز دو شهرستان رودسر و رودبار در شیوع کرونا خبر داد.

حیدرزاده گفت: گفت: به دلیل گستردگی خاص و شرایط صعب العبور شهرستان‌های رودسر و رودبار به عنوان دو شهرستان با وضعیت نارنجی کرونایی، شاهد خوشه‌هایی از بیماری کووید ۱۹ و انتقال گسترده کرونا در این مناطق هستیم. چنانچه نوع خاصی از انتقال بیماری را در این دو شهرستان تجربه می‌کنیم که حالت همه گیری در درون خانواده‌ها و نیز همسایگان آنها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در رعایت توصیه‌های پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا تفاوتی با ویروس وحشی کرونا و نوع انگلیسی نیست، افزود: تفاوت این ۲ ویروس تنها در سرعت بیشتر انتقال ویروس انگلیسی است.

حیدرزاده تأکید کرد: هم اکنون ٣٠٧ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان‌های استان گیلان بستری بوده که ٧٧ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.