حاجی پور: پسماند شهرداری رشت از کارشناسان خبره و قوی برخوردار است

0 733

بعد از اینکه در روزهای گذشته «بهراد ذاکری » رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت گفته بود ایرادات اساسی  در رویه پسماند استان و شهرداری رشت وجود دارد و نیروهای تخصصی در این مجموعه فعالیت ندارند ، امروز «علیرضا حاجی پور» رئیس سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت با رد این ادعا به مرور گفت: سازمان پسماند شهرداری رشت از کارشناسان بسیارقوی و خبره ای در زمینه های محیط زیستی و انرژی های نو برخوردار است که حتی این نکته  در مجامع فرا استانی  نیز به اثبات رسیده است. شهردار رشت نیز در جلسات مختلف پسماند استان به این نکته صحه گذاشته است.

مدیریت پسماند شهرداری رشت در ادامه به پروژه های در دست اقدام سازمان پسماند اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه شیرابه سراوان پیشرفت قابل قبولی را در نصب سوله ها و تاسیسات طی می کند و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. در حال حاضربا توجه به بارندگی ها،  دبی  شیرابه  در سراوان ۳ لیتردر ثانیه  است که در بیشتر ماههای سال این میزان  بسیار کمتر از فصول بارندگی تولید می شود. لذا با بهسازی سراوان و جلوگیری از ورود آب باران به  دفنگاه زباله ها  از میزان تولید شیرابه  و ورود آن به آبهای زیر زمینی کاسته خواهد شد.

حاجی پور در خصوص کارخانه کمپوست نیز گفت: با توسعه ای که در این مجموعه در دست اقدام است  ظرفیت این کارخانه به  ۵۰۰ تن ارتقا پیدا می کند. سوله های تخمیر کارخانه کمپوست از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

وی تاکید کرد: در صددیم  ظرفیت ریجکت کارخانه کمپوست را به روش RDF   به عنوان  خوراک نیروگاه زباله سوز ارتقا داده که با اجرای این پروژه تا یکی دوسال آینده ورود زباله به سراوان جهت دفن به حداقل ممکن می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.