سایه گرانی بر توزیع کالاهای ضروری ماه رمضان در گیلان

0 400

نبود نظارت بر بازار مواد غذایی ماه رمضان در کنار افزایش قیمتهای ناگهانی برخی اقلام این روزها دغدغه شهروندان گیلانی شده است. درحالیکه به دلیل کرونا بیشتر کسب و کارها در بازارهای استان دچار کسادی شده اما گران فروشی کالاها همچنان رونق دارد.

افزایش قیمت کالاهای اساسی یک داستان تکراری در آستانه ماه رمضان هرسال است ولی امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور پیش‌بینی می‌شد مسئولان امر جدی‌تر از گذشته با گرانی کالاها برخورد کنند. درعین حال امروز معاون سازمان صمت گیلان از توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان جهت تنظیم بازار در گیلان خبر داد.«محمد فیض» معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از توزیع ۲۲۰۰ تن روغن خانوار در قالب طرح تنظیم بازار در استان خبر داد.

وی همچنین به توزیع ۸۰۰ تن شکر خانوار تنظیم بازار در بسته‌بندی یک کیلویی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان ، توزیع  ۷۹ تن گوشت منجمد تنظیم بازار سهمیه استان نیز اشاره کرد و گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت منجمد ۷۷ هزار تومان و برای مصرف کننده ۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

فیض افزود: همزمان با توزیع کالاهای اساسی دو اقدام اساسی اجرای طرح نظارتی و تأمین و توزیع کالا در دستور کار سازمان صمت قرار می‌گیرد و در طرح نظارتی عمده تمرکز سازمان صمت بر روی کالاهای پر مصرف ماه رمضان مانند شکر، روغن و لبنیات است.

معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه طی این طرح نانوایی‌ها نیز پیوسته پایش می‌شود افزود: در طرح‌های نظارتی اتاق اصناف، اداره‌کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف با سازمان صمت همکاری کرده و بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک در دو شیفت انجام می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید به اینکه علاوه بر این اقلام قیمت‌گذاری و ابلاغ آنها نیز انجام شده گفت: حوزه‌های نظارتی، بازرسین اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز وظیفه پایش نرخ‌ها را دارند.

درهمین رابطه  پیش از ماه رمضان کمیته فرعی تنظیم بازار مرکز استان، قیمت اقلام مصرفی ماه رمضان را اعلام کرده بود. بر این اساس قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز ۴۳ هزار تومان تعیین شد. همچنین قیمت هر کیلوگرم بامیه درجه یک ۳۸ هزار تومان و درجه دو ۳۴ هزار تومان اعلام شده است. قیمت هر کیلوگرم آش ممتاز ۴۸ هزار تومان ، درجه یک ۴۲ هزار تومان و درجه دو ۲۹ هزار تومان، قیمت هر کیلو گرم حلیم ممتاز نیز ۳۷ هزار تومان ، درجه یک ۳۲ هزار تومان و درجه دو ۲۸ هزار تومان تعیین شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.