پلرود، کاکرود و کرگانرود

رودخانه های سیلابی گیلان در دو روز آینده؛

0 296

همزمان با صدور هشدار نارنجی هواشناسی درخصوص وقوع بارشهای سیلابی در گیلان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، ارتفاعات رودسر و تالش را مناطق بحرانی وقوع سیلاب استان اعلام کرد.

 دوسال بعد از وقوع سیلاب تابستانی و طغیان رودخانه کرگانرود تالش که منجر به بروز خسارتهای زیادی در تاسیسات زیربنایی منطقه شد، امروز«امیرمرادی» مدیرکل مدیریت بحران گیلان در گفت و گو با مرور، رودخانه‌های پلرود و کاکرود در رودسر و کرگانرود تالش را رودخانه‌های وحشی و طغیانی استان در دو روز پیش رو اعلام کرد که احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در آنها زیاد است.

مرادی با ابراز نگرانی از حضور گردشگران در حاشیه رودخانه‌های استان افزود: با توجه به شدت بارشهای پیش بینی شده هشدار نارنجی برای فرمانداران این مناطق فعال شده و از مردم محلی و گردشگران تقاضا داریم هشدارها را جدی بگیرند.

مدیر کل بحران گیلان با تأکید به اینکه این بارشها بعد از ۴ ماه کم بارشی و خشکی زمین موجب تشکیل روان آب در منطقه می‌شود اظهار کرد: پیش بینی می‌شود سیلاب با شدت زیادی از ارتفاعات به پایین دست منتقل شود لذا از فرمانداران و مقامات محلی درخواست کردیم نسبت به پذیرش گردشگران در تاسیسات گردشگری و مساکن روستایی حاشیه این رودخانه‌ها مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشند.

 مرادی با بیان اینکه بعد از وقوع سیلاب دو سال گذشته در منطقه کرگانرود تالش، اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه انجام شده افزود: با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله بنیاد مسکن و گردشگری، صدور مجوز تاسیسات گردشگری در حاشیه رودخانه‌های وحشی استان کاهش داشته است.

وی از پیگیری تخصیص اعتبارات سیلاب دوسال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون نیمی از اعتبارات تخصیصی جبران خسارات سیلاب به استان اختصاص پیدا کرده است.

لازم به ذکر است: در سیلاب شهریور ۱۳۹۹ در رودخانه کرگانرود تالش، مسیر دسترسی بسیاری از روستاها و جاده ترانزیتی تالش به آستارا و نیز جاده اسالم به خلخال تخریب و به ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی این‌شهرستان خسارت وارد شد. مدیذی تبحران استانداری خسارت سیلاب در تالش را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.