پلمپ ۱۹۷ واحد صنفی متخلف در گیلان

0 733

هشدارهای پی در پی به شهروندان مبنی بر خود قرنطینگی در منازل از سوی مسوولان استان ادامه دارد. اما از سوی دیگر بسیاری از ادارات، شرکتهای تولیدی و برخی صنوف از جمله پوشاک، کیف و کفش و شیرینی فروشی ها با توجه به خرید عیدانه مردم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در روزهای اخیر نیز عکسهای زیادی از حضور شهروندان در بازارهای محلی وسنتی استان منتشر شده و به نگرانیها از ادامه شیوع کرونا ویروس در استان و افزایش آمارمبتلایان دامن زده است.

برخی از کارشناسان حضور مردم در بازار شب عید را ناشی از فعالیت برخی از صنوف خدماتی عنوان کرده اند. این درحالی است که پیش از این اتاق اصناف گیلان محدودیت های برای فعالیت و کاهش ساعت کاری صنوف در نظرگرفته است.

درهمین رابطه رییس سازمان صمت گیلان از پلمپ صنوف متمرد و بی اعتنا به محدودیت کاری در گیلان خبر داد. «فرهاد دلق پوش» با اشاره به پلمپ بیش از ۱۹۷ واحد صنفی در گیلان گفت: تاکنون بیش از ۱۹۷ واحد صنفی در رشت و سایر شهرستانهای گیلان به دلیل تمرد از ضوابط وضع شده در کمیته پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری و هماهنگی اداره اماکن و اتاق اصناف پلمپ شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به هشدارهای قبلی به اصناف و بازاریان با همکاری اتاق های اصناف و اتحادیه مربوطه، تاکید کرد: حاضر به تعطیلی حتی یک واحد صنفی و تجاری نیستیم ولی علیرغم میل باطنی، در شرایط حساسی که با سلامتی و حیات مردم وابستگی دارد، همگی موظف به مراعات هستیم.

وی ادامه داد: آرایشگاههای مردانه و زنانه یکی از مراکز بسیار حساس درامرانتقال ویروس کرونا بوده بنحوی که اگر متصدیان این واحدها نسبت به انجام امورات بهداشتی محوله اقدام نکنند، موجبات شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهند بود.

دلق پوش تاکید کرد: ضمن بازرسی و گشت مشترک مدنظر است با همکاری اتاق اصناف و هیات مدیره اتحادیه های ذیربط با اطلاع رسانی مجدد و هشدارهای لازم به اعضای تحت پوشش توسط پیامک، حتما نسبت به رعایت ضوابط و ساعت فعالیت اعلامی از سوی اتاق اصناف اقدام کرده و با متمردین طبق قانون برخورد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.