ادارات گیلان را تعطیل کرد

گاز، ابر بحران زمستان کشور؛

0 254

کمبود گاز بار دیگر ادارات و مدارس گیلان را به تعطیلی کشاند. برخی به طعنه می‌گویند ‌زمستان سخت اروپا، به ایران هم رسید.

 کمتر از یک ماه از تعطیلی ادارات و دستگاههای اجرایی استان به دلیل صرفه جویی در مصرف گاز، فردا پنحشنبه ۲۲ دی ماه نیز به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی گاز استان و براساس دستور استاندار تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های گیلان شدند.

سرما و برودت هوا در روزهای اخیر موجب شد قرارگاه جهادی گاز استان در دستور العملی در راستای مدیریت مصرف گاز و تلاش برای پایداری گاز مشترکین خانگی، محدودیتهای جدیدی برای دستگاههای اجرایی و مراکزآموزشی در نظر بگیرد.

 طبق این دستورالعمل، ضمن اینکه فعالیت کلیه مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها طی دو روز پایانی هفته به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، ادارات و دستگاه های استان نیز در روز پنجشبه تعطیل و موظف به خاموش کردن موتورخانه ها و وسایل گرمایشی خود به طور کامل هستند. این خاموشی باید از پایان وقت اداری امروز تا اول وقت اداری شنبه ادامه داشته باشد.

درعین حال بر اساس اعلام معاون استاندار گیلان، ساعات کاری مراکز تجاری و اصناف هم کاهش یافت. اصناف و واحدهای تجاری استان گیلان می‌توانند تا ساعت ۲۰ به ارائه خدمت بپردازند. رستوران ها و اغذیه فروشی ها و مراکز تهیه و توزیع غذا نیز می‌توانند تا ساعت ۲۳ مشغول فعالیت باشند.

در بخش صنایع نیز کاهش ۵۰ درصدی اعمال شده است. در حال حاضر نیروگاه‌های استان از گاز استفاده نکرده و سوخت دوم یعنی گازوئیل را به کار گرفته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.