گیلان روی نوار قرمز کرونا

دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد:

0 734

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳ بهمن‌ماه ۵ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۲ شهرستان دیگر استان در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار گرفتند. با این وجود ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان هنوز تصمیمی در خصوص اعمال محدودیتهای کرونایی و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اخذ نکرده است.

فردین مهرابیان سخنگنوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وخامت اوضاع کرونایی در گیلان گفت: متأسفانه سرعت انتقال سویه جدید کرونا چندین برابر بخش‌های گذشته بوده و بر اساس آمار پنج شهرستان لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودبار، ماسال و لنگرود به وضعیت قرمز کرونایی تغییر رنگ دادند.

وی افزود: همچنین شهرستان‌های املش، رشت، خمام، بندرانزلی، تالش، آستارا، سیاهکل، رودسر، رضوانشهر، صومعه‌سرا، شفت و فومن نیز ۱۲ شهرستان در رنگ‌بندی نارنجی گیلان هستند و با توجه به وضع موجود، افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز گیلان در روزهای آینده محتمل است.

مهرابیان اضافه کرد: براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۲۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و این در حالیست که طی دو هفته گذشته تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی با تداوم روند نزولی به ۱۱۸ نفر نیز رسیده بود.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۸۷ بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که ۳۵ نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.