گیلان قرنطینه نمی شود

ادامه لغو برنامه ها در گیلان

0 403

کرونا همچنان در کشور می‌تازد و آخرین آمارها از فوت بیش از ۷۰ نفر در کشور خبر می‌دهند. در حالیکه اخبار ضد و نقیض از میزان مبتلایان به کرونا در گیلان حاکی از تعداد زیاد بستری در مراکز مختلف درمانی از جمله بیمارستان تخصصی رازی رشت روایت می‌کنند ، روز گذشته یک پرستار ۲۵ ساله در بیمارستان میلاد لاهیجان بر اثر آنچه که مسوولان علوم پزشکی گیلان از شبه آنفولانزا نام بردند جان خود را از دست داد.

شب گذشته نیز رییس دولت از کنترل کرونا و عادی شدن روال امور در کشور از شنبه خبر ‌داد وعلیرغم انتظار خانواده ها، از تعطیلی مدارس تا پایان سال خبر نیست . اما در مقابل شهروندان گیلانی از پیوستن به « کمپین عدم خروج از خانه و در خانه بمانیم » خبر می‌دهند و همچنان از قصد خود به نفرستادن دانش آموزان به مدارس سخن می‌گویند.

در عین حال نیز سپاه قدس استان از راه اندازی بیمارستان صحرایی خود تا پایان هفته در رشت خبرداد. « اسماعیل اسماعیلی» معاون اجرایی سپاه قدس گیلان در این رابطه گفت: با دستور سردار سلامی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موظف شد تا روز پنجشنبه بیمارستان صحرایی سپاه در گیلان راه‌اندازی کند.

اسماعیلی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی سپاه با درخواست وزارت بهداشت و به منظور همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان دایر می‌شود، گفت: اقدامات لازم برای جانمایی و برپایی این بیمارستان صحرایی در حال انجام است.

از سوی دیگربا گسترس کرونا در گیلان، لغو برنامه های فرهنگی و ورزشی در استان همچنان ادامه دارد. بعد از تعطیلی مراکز پذیرایی ، رستورانها و قلیان سراها و لغو مراسم معنوی اعتکاف در کلیه‌ی مساجد استان ، امروز« شهرود امیرانتخابی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از لغو کلیه‌ی بازدیدهای گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اتخاذ شده و تا اطلاع بعدی اجرایی است افزود: رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از شیوع این بیماری به کلیه موزه‌ها اعم از دولتی و خصوصی، مراکز تاریخی و فرهنگی، پایگاه‌های ملی و جهانی، مراکز گردشگری و سایر زیرمجموعه‌های ذیربط به صورت کشوری اعلام شده و موزه ها و مکان های گردشگری و خصوصی از پذیرش بازدیدهای گروهی اعم از دانش‌آموزی، دانشجویی و … منع شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.