۴ هزار طرح نیمه تمام در گیلان

0 375

سدهای نیمه تمام ، بیمارستانهای نیمه تمام ، ساختمان کتابخانه‌ی مرکزی گیلان ، راه آهن گیلان ، پروژه های نیمه تمام پسماند و صدها پروژه عمرانی دیگر از جمله طرحهای نیمه تمام و چندین ساله در گیلان هستند که اتمام آنها نیازمند تخصیص بودجه هنگفتی است .

با توجه به اینکه کرونا ویروس آسیب های زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد و گیلان  نیز جزو نخستین استان‌های درگیر این بیماری در کشور بود لذا  تحقق شعار امسال« جهش تولید » در این استان نیازمند به پایان رسیدن طرح های نیمه تمام عمرانی است.

« آرش فرزام‌صفت» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان این مطلب گفت: افتتاح طرح‌های نیمه تمام اصلی‌ترین راه برای تحقق جهش تولید است که زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.

وی با تاکید به لزوم افتتاح طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، بر ضرورت رفع مشکلات طرح‌های نیمه تمام،  به سرعت دادن اجرای طرح‌ها تاکید کرد و گفت: این طرح ها  اگر مشکلاتی در حوزه همکاری با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی دارند باید هر چه سریعتر برطرف شود.

فرزام صفت افزود: طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند را باید با تسهیلات و تامین سرمایه در گردش آنها را به مرحله بهره برداری و راه اندازی برسانیم.

در همین رابطه پیشتر «علی اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از نیمه تمام بودن ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان گیلان خبر داد و گفته بود: راه آهن رشت- آستارا و رشت- انزلی و آزادراه گیلان که ۸ کیلومتر از آن باقی مانده و اجرای پروژه های پسماند در شهرستانهای گیلان تنها بخشی از پروژه‌های نیمه تمام استان هستند که اتمام این پروژه‌ها نیازمند رقم اعتباری بسیار بالایی هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.