آنفولانزا مدارس لوشان را تعطیل کرد

0 431

در حالیکه هفته گذشته وزیر بهداشت وعلوم پزشکی کشور از فروکش کردن موج بیماری آنفولانزا در کشور طی ده روز خبر داده بود اما امروز اعلام شد بر اثر گسترش شیوع این ویروس فصلی ، مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهر لوشان  در شهرستان رودبار تعطیل شدند.

«علی عطایی » مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار گفت: مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی شهر لوشان به دلیل خطر ابتلا به آنفلوآنزا در روزهای سه‌شنبه ۱۹ و چهارشنبه ۲۰ آذرماه تعطیل هستند. این تصمیم در پی گزارش مرکز بهداشت شهرستان رودبار مبنی بر ابتلای چند دانش‌آموز به آنفلوآنزا درمدارس لوشان  و پس از تایید فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش رودبار اتخاذ شد.

گفتنی است بر اساس آخرین آمارها از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ابتلای ۶۳ نفر به بیماری آنفولانزا در استان  بطور رسمی تایید شد.

«فردین مهرابیان » دراین باره گفت: از ابتدای امسال تاکنون  ۲ هزار و ۴۰۹ مورد آنفلوآنزای سرپایی (شبه آنفلوآنزا) دراستان گیلان گزارش شده که از این تعداد ۸۵۰ بیمار در بیمارستان ها بستری و تحت درمان قرار گرفتند. همچنین مرگ ۶ نفر در استان بر اثر این بیماری تایید شده است.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا دراستان گیلان کنترل شده و نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری داریم، افزود: باید برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا همواره رفتارهای بهداشتی رعایت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.