برگشت هزینه های جانبی مدارس غیرانتفاعی به خانواده‌ها

0 381

شیوع بیماری کرونا علاوه بر تعطیلی مدارس از اسفند ماه سال گذشته که به دلیل حفظ سلامتی دانش آموزان انجام شد، سردرگمی و اعتراض خانواده‌ی برخی از دانش آموزانی که درمدارس غیرانتفاعی به تحصیل مشغول هستند را نیز در پی داشت. این اعتراض به ‌دلیل دریافت نکردن خدمات آموزشی و پرورشی در روزهای تعطیل و پرداخت مابقی شهریه‌ی فرزندان بوده است.

البته تعطیلی مدارس گیلان از نه زمان بحران کرونا بلکه ۱۰ روز پیش از آن و همزمان با بارش سنگین برف دربهمن ماه ، برای دانش آموزان گیلانی شروع شد. تداوم تعطیلی مدارس سه ماه زودتر از پایان رسمی سال تحصیلی درحالی اتفاق افتاد  که بسیاری از خانواده ها در بدو ثبت نام هزینه های جانبی مدارس غیرانتفاعی از جمله سرویس، اردو و برنامه های فرهنگی و هنری و هزینه‌ی کتاب و لوازم التحریر را پرداخت کرده بودند اما بحران کرونا و تعطیلی زود هنگام مدارس مانع از اجرای کامل این برنامه ها شد.

درهمین رابطه « نادر جهان آرای» مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از الزام  پس دادن هزینه های جانبی مدارس غیرانتفاعی استان به اولیاء دانش آموزان در ایام کرونا خبر داد و گفت: شورای نظارت آموزش و پرورش به هر گونه شکایت احتمالی در این زمینه رسیدگی خواهد کرد.

نادر جهان ‌آرای افزود: هزینه های جانبی مدارس و پیش دبستانی های غیرانتفاعی شامل سرویس ایاب و ذهاب، کلاس های فوق برنامه و تغذیه‌ی دانش آموزان است که مدیران این واحدهای آموزشی موظف به عودت این هزینه ها به اولیاء دانش آموزان هستند. اما اولیا موظفند شهریه ی ثابت تحصیلی سال ۹۹-۹۸ را بطور کامل به مدارس غیر انتفاعی پرداخت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ مدرسه و مرکز پیش دبستانی غیر انتفاعی در استان فعال است افزود: شورای نظارت آموزش و پرورش آماده‌ی رسیدگی به هرگونه تخلف در این زمینه است و اولیاء دانش آموزان می توانند مراتب را به این شورای اطلاع دهند.

گفتنی است در گیلان بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه و بیش از ۲ هزار واحد پیش دبستانی به فعالیت آموزشی مشغول هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.