ارکستر ملی گیلان، کنسرت بهاری اجرا می‌کند

درتالارمرکزی شهر؛

0 172

برای سومین سال متوالی ارکستر ملی گیلان با اجرای آثاری از موسیقی ملی ایران و موسیقی محلی گیلان با همراهی گروه کر شهر باران به رهبری «مرتضی سعیدی راد» در تالار مرکزی رشت روی صحنه می‌رود.

بازآفرینی قطعات قدیمی بهار، جان، ریزه ریزه، جینگه جان، سیمای جان و گیلان جان که توسط بزرگانی چون زنده‌یاد عاشورپور اجرا شده و همچنین جان عشاق اثر استاد مشکاتیان و تنظیم استاد درویشی از قطعات منتخب برای اجرای این کنسرت پیش‌بینی است.

«مصطفی گلشن ماسوله» مدیر ارکستر ملی گیلان با اشاره به اینکه استارت برگزاری این کنسرت در سال ۹۸ و پیش از شروع بیماری کرونا زده شد به مرور اظهار کرد: علیرغم همراهی همکاران و ایجاد زیرساختهای کنسرت و صدور فراخوان برای تشکیل کنسرت، شیوع کرونا مانع از ادامه تمرین و برگزاری کنسرت شد که در نهایت به تعطیلی کنسرت منجر گردید. اما در سال ۱۴۰۰ با فراخوان دوباره موفق به دعوت از هنرمندان نوازنده علاقه مند برای تشکیل کنسرت شدیم و اولین کنسرت گروه  با نام ارکستر ملی گیلان در سال ۱۴۰۱در تالار مرکزی رشت اجرا شد که با استقبال خوبی همراه بود . در این کنسرت رپرتوار (قطعات موسیقی) ملی ایران و قطعاتی از گیلان با خوانندگی «حسین علیشاپور» از خوانندگان خوب کشور به اجرا در آمد.

گلشن ماسوله اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز این روند با اجرای دومین کنسرت از قطعات موسیقی ملی ایران و گیلان ادامه پیدا کرد. اجرای قطعه‌ی «نی نوا»ی حسین علیزاده توسط «پاشا هنجنی» نوازنده‌ی بنام در این کنسرت مورد تشویق منتقدان قرار گرفت. بعد از آن نیز در کنگره میرزا در برج میلاد تهران توانستیم چند قطعه اجرا کنیم.

مدیر کنسرت ملی گیلان با بیان اینکه امسال سومین سال متوالی است که این ارکستر به روی صحنه می‌رود افزود: در کنسرت امسال تلاش شده از پتانسیل‌های گیلان در بخش های مختلف بهره گیری کنیم.

وی ادامه داد: درکنسرت پیش رو ضمن اینکه از هنرمندانی تحصلیکرده در زمینه آهنگسازی و تنظیم دعوت به همکاری شده و قرار است قطعاتی از موسیقی گیلانی اجرا شود از خوانندگان مختلفی دعوت به عمل آمده که در بخش اول کنسرت قطعات ایرانی و در بخش دوم قطعات گیلانی را اجرا خواهند کرد. نکته حائز اهمیت این کنسرت تقدیر از « غلامرضا امانی» بعنوان پیشکسوت موسیقی است که «حسین مظفری» بعنوان پیشکسوت خوانندگی گیلان یکی از قطعات ساخته‌ی وی را اجرا خواهد کرد.

گلشن در ادامه خواستار حمایت از هنرمندان ارکستر ملی گیلان شد و افزود: در کشورهای پیشرفته، ارکسترها و هنرمندان آن از حمایت مادی و معنوی برخوردار هستند اما در کشور ما این مورد استثنا بوده و نه تنها هیچگونه حمایتی از هنرمندان انجام نمی‌شود بلکه حتی برای سالن اجرای کنسرت هم باید هزینه پرداخت کنیم.

مدیر ارکستر ملی گیلان در پایان تصریح کرد: این ارکستر کاملا غیردولتی و تمامی تلاش نوازندگان و اعضای ارکستر حاصل عشق و علاقه آنان به موسیقی است.

لازم به ذکر است:«حسین مظفری، مجید امیر بنده ای، حمیدرضا سلیمی، فراز درویش نژاد» خوانندگان همراه در این کنسرت هستند.«ساجد رضایی» کنسرت مایستر و «مصطفی گلشن ماسوله» مدیریت ارکستر ملی گیلان را بر عهده دارند.

کنسرت ارکستر ملی گیلان ساعت۱۸ و ۲۱ روز جمعه ۷ اردی بهشت در تالار مرکزی رشت اجرا می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.