کارگاه آشنایی با جغرافیای طبیعی گیلان

مرکز انزلی ‌پژوهی طویلی برگزار کرد:

0 150

کارگاه آشنایی با جغرافیای طبیعی گیلان به همت مرکز انزلی ‌پژوهی طویلی، چهارم اردیبهشت‌ماه  در  شهر ساحلی انزلی برگزار شد.

 «نیما فریدمجتهدی» نویسنده و پژوهشگر نام آشنای جغرافیای طبیعی و مدرس در این کارگاه با بیانِ عنوان «گیلان،خانه کوچک ما» تاکید کرد: برای شناخت مکانی ارزشمند چون خانه‌ی خویش باید با تاریخ و جغرافیای آن آشنا باشیم.

در ادامه در خصوص ساختار زمین‌شناسی گیلان، ناهمواری‌های گیلان، واحدهای جغرافیایی در گیلان، ویژگی‌های کوه‌های شاخص گیلان مباحثی مطرح شد و فرید مجتهدی به اهمیت آب و هوای گیلان بعنوان جلوه‌گاه استان و پیچیدگی جغرافیای این منطقه کوچک تاکید کرد.

این پژوهشگر همچنین در بخشی از سخنان خود؛ دریا، تالاب و بارش را سه ویژگی مهم انزلی دانست.

فرید مجتهدی بیان کرد:گیلان دارای ۱۲ گونه‌ی آب و هوایی است و همچنین ۲۱ مخاطره‌ی محیطی در استان گیلان مشاهده می‌شود که مهم‌ترینشان برف و سیل و زلزله است.

گفتنی است تنوع بارش در گیلان، وزش بادگرم، گرد و غبار، رودهای گیلان و حوضه‌ی آبریزشان نیز  بخشی دیگر از عناوینی بودند که مدرس این کارگاه بدان پرداخت و به پرسشهای حاضران پاسخ داد.

در پایان لازم به ذکر است؛ کارگاه آشنایی با جغرافیای طبیعی گیلان علی‌رغمِ تخصصی بودن موضوعش، با استقبال بسیار خوب اهالی بندر مه‌آلود مواجه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.