استخدام ۲۵۸ معلم از بین ۲ هزار حق التدریسی

0 370

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از جذب و استخدام  ۲۵۸ نیرو براساس ماده‌ی ۲۸ جذب آموزش و پروش در گیلان خبرداد. «محمد رحمتی» گفت: درکنار جذب ۲۵۸ نیروی جدید توسط آموزش و پرورش استان، ۴۴ سرباز معلم و ۱۳۳ نفر از فارغ‌التحصیلان فرهنگی نیر جذب خواهند شد.

خبر جذب ۲۵۸ معلم جدید در استان در حالی مطرح می شود که سال گذشته به نقل از مدیرکل وقت آموزش و پرورش استان اعلام شده بود: گیلان درحدود ۸۰ هزار ساعت در هفته با کمبود نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه است و مدارس ابتدایی استان از کمبود معلم رنج می‌برند.  از سوی دیگر بیش از ۲ هزار نفر معلم حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی گیلان در انتظار استخدام قراردارند.

پیشتر«علی حسین نژاد» معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از انتظار  دو هزار نفر از معلمان حق التدریسی و سواد آموزی از سال ۹۴  در گیلان خبر داده و گفته بود این معلمان می‌بایست تا پایان سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شوند. اما سهمیه ای که سازمان امور استخدامی با توجه به بازنشستگی تعدادی از معلمان و کمبود معلم در مراکز تربیت معلم استان در نظر گرفته حدود ۵۰۰ نفر است.

گفتنی است کمبود معلم در گیلان تنها در بخش ابتدایی نبوده و بسیاری از روستاها و شهرستانهای استان در مقاطع مختلف تحصیلی با کمبود معلم  مواجه هستند. در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در کلاسهای درس مدارس گیلان حاضر شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.