اعتراض کارگران شهرداری منجیل به عدم دریافت مطالبات مزدی

0 327

کارگران شهرداری منجیل به روال سه سال گذشته از دریافت شش ماه مزد، عیدی و سنوات سال گذشته خود محروم مانده‌اند. چند سالیست قراردادهای موقت و نبود امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنفی کارگران شهرداری منجیل شده است. تاکنون نیز شهرداری منجیل بعنوان کارفرمای اصلی اعتنایی به اصلاح این وضعیت نداشته است.

امروز جمعی از کارگران مجموعه شهرداری منجیل که در بخشهای خدمات، فضای سبز و آتش‌نشانی کار می‌کنند، نسبت به تاخیر مکرر در پرداخت مطالبات‌شان اعتراض کردند. آنها از عدم پرداخت ۶ ماه مزد، عیدی و سنوات سال ۹۹ خود خبر دادند. این درحالیست که ابتدای تابستان سال گذشته نیز این کارگران نسبت به عدم دریافت مطالبات مزدی سه ماهه اول سال تجمع کرده بودند.

درهمین رابطه ۲۵ نفر کارگران مجموعه شهرداری منجیل که تحت مسؤولیت پیمانکار فعالیت دارند، درباره طلب وصول نشده خود به ۸ دی گفتند: مطالبات مزدی مربوط به شش ماه طلب مزدی (مهر، آبان و آذر، دی، بهمن و اسفند) سال گذشته است. همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی عیدی و سنوات پایان سال ۹۹ را پرداخت نکرده است.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متأسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری منجیل، از پرداخت به موقع مزایای مزدی و عیدی و سنوات محروم شده‌اند. دست‌کم طی یک الی دو سال گذشته مدیریت شهری منجیل به بهانه شرایط بد اقتصادی، حقوق و عیدی ما را با تاخیرپرداخت کرده است. این در حالیست که هرکدام از ما به ‌صورت میانگین ۶ تا ۱۰ سال سابقه کار داریم، گفت: در نتیجه وضعیت پیش آمده ممکن است امنیت شغلی خود را از دست بدهیم.

به گفته آنها آخرین پولی که به حساب کارگران واریز شده ۲۸ اسفند سال پیش بود که شهرداری حقوق شهریور سال ۹۹ را به حساب هر کارگر واریز کرد. در عین حال تعداد ۴ تا ۵ نفر از کارگران با تاخیر تا شش ماه بازنشسته شده‌اند که هنوز هیچ خبری از پرداخت مطالبات بازنشستگی آن‌ها نیست.

گفتنی است پیش ازاین نیز کارگران شهرداری منجیل در مهرماه ۹۸ و تیر ۹۹ نسبت به دریافت مطالبات مزدی و عیدی خود از شهرداری منجیل معترض شده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.