بازگشت ۳۰۰ واحد تولیدی در شش ماهه اول امسال به چرخه تولید

آرش فرزام صفت عنوان کرد:

0 408

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، از بازگشت۴۵۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید خبر داد.

«آرش فرزام‌صفت » با تأکید بر اینکه در سال گذشته و در راستای تحقق شعار جهش تولید، فعالیت‌ زیادی برای بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید انجام شد، به شبستان گفت: بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی به چرخه تولید از جمله آثار مثبت اقدامات انجام گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید تأکید کرد و افزود: شناسایی واحدهای نیمه‌تمام استان و کمک برای تکمیل و بهره ‌برداری آن‌ها از دیگر اقداماتی است که انجام گرفت.

اما این واحدها بیشتر در کدام بخشها و در چه شرایطی به چرخه تولید استان بازگشتند؟ فرزام‌صفت در این باره به مرور پاسخ داد: این واحدها شامل همه بخشهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان می‌شوند. به دلیل اینکه در استان فاقد واحدهای صنعتی بزرگ هستیم شامل واحدهای کوچک و متوسطی هستند که در سالهای اخیر دچار رکود و افول شدند و اکنون با تزریق سرمایه در گردش به چرخه تولیدی استان بازگشتند. بعضا نیز برخی از آنها به سرمایه گذار جدید واگذار شدند و سرمایه گذار به بروز رسانی تجهیزات و تغییر خطوط تولید، این واحدها را فعال کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیش از هزار واحد غیر فعال تولیدی در بخشهای مختلف استان داریم گفت: بسیاری ازاین واحدها به دلیل مشکلات مدیریتی، سیستم بانکی و مالیاتی و مانع تراشی‌های دستگاه‌های اجرایی به تعطیلی کشیده شدند که تلاش داریم در سال پیش رو با رفع مشکلات و مانع زدایی حدود ۳۰۰ واحد جدید از هزار واحد تولیدی غیر فعال را به چرخه تولید استان بازگردانیم. واگذاری به سرمایه گذار جدید، ارایه وام و رفع مشکل مالیاتی از جمله این راهکارها خواهد بود.

فرزام صفت تأکید کرد: سال گذشته ۴۵۰ واحد غیر فعال و برای امسال نیز در شش ماهه اول ۳۰۰ واحد پیش بینی کردیم که به چرخه تولید استان بازگردند.

گفتنی است در حال حاضر در گیلان حدود سه هزار واحد صنعتی فعال است. سهم اشتغال پایدار صنعتی استان نسبت به کشور بیش از ۷.۳ درصد است. گیلان در اشتغال صنعتی رتبه ۱۲ کشور و از نظر تعداد واحد صنعتی رتبه ۹ را به خود اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.