اعلام خسارت میلیاردی برف به شهرستانهای گیلان

0 358

بعد از گذشته ۶ روز از بارشهای سنگین برف، میزان خسارات وارد شده به شهرستانهای مختلف استان برآورد می شود. در تازه‌ترین برآوردهای انجام شده از میزان خسارت سنگین برف امروز فرمانداران  شهرستان های لنگرود، رودسر و صومعه سرا  این آمار را اعلام کردند.

«حسین اسماعیل پور» فرماندار شهرستان رودسر گفت: بحران برف خسارت هایی را در این شهرستان به جا گذاشت. به طور تقریبی ۹۴میلیارد تومان در اثر بارش برف سنگین به این شهرستان خسارت وارد شد و  بیشترین خسارت ها در بخش کشاورزی بوده است.

اسماعیل پور ادامه داد: تاسیسات زیربنایی به خصوص تاسیسات برق این شهرستان در اثر بارش برف خسارت زیادی دیدند و به بیش از ۷۰درصد تاسیسات برق این شهرستان آسیب وارد شد.همچنین همه‌ی شهرها و روستاهای شهرستان رودسر آسیب دیده اند و کمترین آسیب برف به چابکسر وارد شده است.

فرماندار شهرستان رودسر با اشاره به اینکه  از صبح امروز در این شهرستان مجددا بارش برف شروع شده است افزود: اکیپ های عملیاتی آماده هستند تا از بروز مشکلات برف مجدد در این شهرستان جلوگیری کنند.

«سیروس شفقی» فرماندار لنگرود نیز با اشاره اینکه برآورد خسارت سنگین برف اخیر در لنگرود نهایی شد، گفت: در مجموع بالغ بر ۶۳میلیارد تومان به لنگرود خسارت وارد شد و بیشترین خسارت ها در لنگرود به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: ساختمان های مسکونی و تاسیسات زیربنایی این شهرستان نیز در اثر بارش برف خسارت جدی دیدند .درحال حاضر اوضاع در روستاها و شهرهای این شهرستان عادی است و اکیپ های عملیاتی در حال آماده باش برای برف جدید هستند.

«سید جلال سید محمدی»  فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز با بیان اینکه تقریبا میزان خسارت بارش برف سنگین در این شهرستان جمع بندی شده است، گفت: بالغ بر ۴۰میلیارد تومان برف سنگین به این شهرستان خسارت زد. بیشترین آسیب ها به تاسیسات برق این شهرستان وارد شده است.

فرماندار شهرستان صومعه سرا افزود: علاوه بر تاسیسات زیربنایی به این شهرستان، خسارت های زیادی نیز به بخش کشاورزی وارد شده است. از آنجایی که به فصل کشاورزی نزدیک هستیم، ضروری است تا هرچه سریعتر مشکلات کشاورزانی که در اثر بارش برف خسارت دیدند، برطرف شود.

گفتنی است با توجه به اینکه شهرستان رشت در جریان برف هفته‌ی گذشته بیشترین خسارت را در خود دید هنوز از سوی فرمانداری این شهرستان جمع بندی نهایی از میزان خسارت وارد شده به رشت اعلام نشده است.

قطع برق، آب، گاز، مسدود شدن راههای ارتباطی، پارگی سیم‌های برق، افتادن تیربرق‌ها، اختلال در اینترنت و تلفن و سقوط بهمن از مشکلات و حوادث استان گیلان در این برف بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.