آسیب ۷۵ خانه بهداشت گیلان در بحران برف

0 317

بعد از فروکش کردن بحران بارش برف در گیلان ، اخبار خسارت وارد شده در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی و بهداشتی از سوی دستگاهها به مرور منتشر می‌شود.

آخرین گزارشها از بروز آسیب به مراکز بهداشتی و درمانی استان حاکی است. در این رابطه «محمد اسماعیل مطلق » مشاور وزیر بهداشت در خصوص خسارت برف اخیر در گیلان گفت: در طی بارش‌های سنگین برف هفته گذشته ، ۷۵ خانه بهداشت، دو آموزشگاه بهورزی، یک ستاد و یک پایگاه بهداشتی و هفت مرکز دچار آسیب‌ و خسارت شدند.

وی با اشاره به وضعیت موجود در گیلان پیش از وقوع برف گفت : جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر در استان تحت تأثیر بارش  برف قرار گرفتند. در این مدت ۱۶۵ مادر باردار به مناطق امن منتقل شدند که از این تعداد ۲۳ نفر زایمان کرده و مادران و نوزادان همگی سلامت هستند.

مطلق درادامه به انجام   ۱۹۴ مورد نمونه برداری میکروبی از شبکه‌های آب آشامیدنی، ۱۵۷۰ مورد کلرسنجی آب، معدوم سازی هزار و ۹۵ کیلوگرم مواد غذایی نامطلوب، بازدید از ۱۸۷۵ مرکز تهیه و توزیع غذا، ثبت سندروم‌های ۱۵ گانه و مراقبت موارد مشکوک ، شبه آنفلوانزا ۷۸ مورد، بیماری شدید تنفسی ۷۶ مورد، اسهال حاد ۸ مورد، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در مدیریت بحران پیش آمده در برف گیلان اشاره کرد.

گفتنی است  هزار و ۲۲۴ مرکزبهداشتی در گیلان فعالیت دارند.  درجریان سه روز بحران برفی نیز به ۱۰۳ مصدوم حوادث برف گیلان امداد سانی انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.