بارش برف، آزمون‌ دستگاهای اجرایی گیلان است

مدیر کل ستاد بحران استانداری؛

0 277

مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان بارش برف دو روز آینده را آزمونی برای سنجش آمادگی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: انتظار داریم بارش برف سنگینی را شاهد باشیم تا هماهنگی ها و آمادگی دستگاه‌ها سنجیده شود.

امیر مرادی با اشاره پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر بارش برف در مناطق جلگه ای استان و صدور هشدار نارنجی برای دستگاه‌های اجرایی به مرور اظهار کرد: به کلیه دستگاه‌های اجرایی آماده باش کامل ابلاغ شده و فرمانداران موظف به اجرای برنامه های پیش بینی شده ستاد مدیریت بحران استان هستند.

وی با اشاره به شناسایی و رفع نقاط ضعف در برخی از دستگاه‌ها که ناشی از عدم هماهنگی در برخی حوزه ها رخ داد افزود: در حال حاضر با هماهنگی استاندار گیلان، هم پوشانی لازم انجام شده است.

مرادی با اشاره به پیش بینی بارش بین ۴۰ الی ۱۰۰ سانتی‌ متری در مناطق کوهستانی و ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر در مناطق جلگه ای و مرکزی استان از ورود بخش خصوصی و شهرداری ها به مناطق شهری در راستای باز گشایی معابر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طبق پیش بینی هواشناسی تمرکز بارش برف بیشتر در شهرستان های رشت ،سیاهکل و لاهیجان و رودسر خواهد بود شهرداریهای این شهرها نسبت به خرید تیغه برف روبی و ماشین آلات مورد نیاز اقدام کردند. شهرداری رشت نیز با ۲۰ تیغه و ۷۱ دستگاه ماشین آلات در آمادگی کامل برای بازگشایی خیابان های اصلی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی استان نیز تراکتورهای حوزه کشاورزی در کنار دهیاری ها و بخشداریها برای بازگشایی معابر روستایی حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.