افزایش آبیاری نوین در باغات چای گیلان

0 695

رئیس سازمان چای کشور ازافزایش سطوح باغاتی که در آن‌ها از شیوه آبیاری نوین استفاده می‌شود دراستان خبر داد و گفت:  ۸۶۴ هکتار از باغات چای کشور هم‌اکنون به روش نوین آبیاری می‌شوند.

«حبیب جهانساز» افزود: آبیاری نوین باغات چای ازهدر رفت منابع آب در باغات چای و افزایش بهره‌وری جلوگیری می کند.

رئیس سازمان چای کشور افزایش ضریب مکانیزاسیون را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله انواع ماشین‌آلات هرس و برگ چین و زمینه‌سازی برای تحقق آن موضوعی است که به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان پیگیری می‌شود.
پیشتر نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر لزوم اجرای طرح‌های آبیاری نوین در باغات چای استان با هدف افزایش تولید این محصول کشاورزی تاکید کرده بود.

«علی درجانی» افزود: اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای موجب می شود تا چایکاران محصول چای باکیفیت تری برداشت کنند. لذا پرداخت تسهیلات مناسب به چایکاران به منظور اجرای طرح های ابیاری مناسب باغات چای در اولویت و برنامه های جهاد کشاورزی استان گیلان قرار دارد.

در استان‌های گیلان و مازندران ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغات در گیلان واقع است. از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۰۳ هزار تن برگ سبز چای از باغات چای گیلان و مازندران برداشت شده است. طبق آمارها و گزارشات سازمان چای معادل ۵۳ درصد از این برگ‌های سبز تحویل کارخانجات داده شده و مابقی به کارخانجات فرآوری و چایسازی درجه درجه ۲ ارسال شده است.

تاکنون بیش از ۲۳ هزار تن چای خشک درکارخانجات فرآوری و چایسازی گیلان و مازندران تولید شده که پیش بینی می شود درصورت مناسب بودن شرایط جوی تا ۳۰ مهر، ۱۵ هزار تن برگ سبز چای توسط کشاورزان چایکاربرداشت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.