افزایش ۱۴ درصدی تغییر کاربری اراضی کشاورزی

در سایه نبود نظارت اتفاق افتاد؛

0 177

در چند سال اخیر به دلیل به صرفه نبودن تولیدات کشاورزی و عدم حمایتهای دولتی، کشاورزان به تغییر کاربری اراضی خود از کشاورزی به خدمات و مسکونی اقدام کرده‌اند. نبود قوانین و مقررات قطعی جهت کنترل و نظارت در بخش کشاورزی، موجب شده تا بسیاری از اراضی کشاورزی همه ساله به شدت دستخوش تغییر و تحول شوند. مشکل اصلی در این بخش نبود نظارت بر اجرای قوانین جلوگیری از تغییر کاربری های گسترده است.

در همین رابطه «سهیل توکلی» مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از افزایش ۱۴ درصدی تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان خبر داد.

وی با اشاره به شناسایی هزار و ۲۹۶ تغییر کاربری غیر مجاز در شش ماهه اول سال جاری گفت: این رقم در سال گذشته هزار و ۱۳۸ مورد بوده است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

توکلی اضافه کرد: افزایش مساحت اراضی شناسایی شده نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم۴  درصد رشد داشته که طی آن بیش از ۴۸  هزار متر مربع از اراضی کشاورزری گیلان آزاد شده است.

سهیل توکلی افزود: طی شش ماه اول امسال با همکاری مامورین انتظامی در راستای اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۵۵ اخطار و توقف عملیات در استان توسط پلیس صادر شده که این رقم در سال گذشته ۲۳ مورد بوده و آمارها افزایش ۱۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از افزایش۳۳۱ درصدی  قلع و قمع بناها و بازگشت وضعیت زمین به حالت اولیه در شش ماهه اول امسال خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.