اقامه نماز جمعه در شهرهای سفید گیلان

0 305

علیرغم اینکه همین امروز براساس آمارهای وزرات بهداشت اعلام شد گیلان هچنان در زمره‌ی استانهای پرخطر و صعودی شیوع کرونا  قراردارد اما استاندار گیلان از بازگشایی مساجد و برپایی نماز جمعه  در شهرهای کم خطر استان خبر داد.

«ارسلان زارع» با اشاره به مصوبه‌ی ستاد ملی مدیریت کرونا درخصوص بازگشایی مساجد برخی شهرستان  گفت: مساجد شهرستان های دارای شرایط کم خطر در گیلان از امروز بازگشایی شده و نمازجمعه در این شهرستان ها اقامه می شود البته  باید مراقبت های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها، بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی با تاکید به الزام مراقبتهای بهداشتی و رعایت پروتکلهای وزرات بهداشت گفت: باید مسائل بهداشتی و مراقبتی در مبادی ورودی مصلی‌ها و مساجد کنترل شود و تعداد حضور افراد بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی باشد. انتظار می‌رود با تأکید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، خطبه‌های نمازجمعه و فرآیند برگزاری مراسم در مصلی‌ها به نحوی برنامه ‌ریزی و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن اجرایی شود.

گفتنی است مساجد و بقاع متبرکه‌ی گیلان از ابتدای اسفند و همزمان با شیوع پیک کرونا به دستور ستاد مقابله با کرونای استان تعطیل شدند اما امروز بعد از گذشت دو ماه ونیم  و به دستور استاندار گیلان در برخی ازشهرهای دارای وضعیت سفید بازگشایی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.