انتقاد از عدم توسعه و کمبود تجهیزات بیمارستانهای رودسر

0 342

شهرهای رودسر و املش گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا از جمله مناطق پرخطر و قرمز استان در گسترش این بیماری بودند. درحالیکه ماه گذشته آمار مبتلایان به این بیماری در گیلان به ثبات نسبی رسیده بود اما شهرستان رودسرهمچنان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار داشت. با این وجود بیمارستان‌های رودسر و املش از توسعه و تجهیزات پزشکی بیمارستانی محروم هستند.

درهمین رابطه امروز نماینده مردم رودسر و املش درمجلس شورای اسلامی از ادامه کمبود امکانات وعدم توسعه در بیمارستانهای رودسر و املش انتقاد کرد. «حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد صفری» به فارس گفت: بیمارستان‌های رودسر و املش نیازمند گسترش امکانات بهداشتی و درمانی‌اند و رفع مشکلات این بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه ضروری است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه‌ی بهداشت و درمان در شهرستان‌های رودسر و املش افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن از مطالبات کادر درمان و مردم این شهرستان از گذشته بود که وارد رودسر شد، اما به دلیل وجود شرایط ویژه‌‌‌ی بیمارستان شهید انصاری رودسر در بستری بیماران کرونایی، به دستور شخص وزیربهداشت، به جای دیگری ارسال شد.

صفری در ادامه به سایر مراکز درمانی شهرستان رودسر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن به گیلان وارد شده که یکی از این دستگاه‌ها به بیمارستان رودسر اختصاص یافته اما هنوز به بهره برداری نرسیده است. درمانگاه نیمه تمام چابکسر برای ادامه‌ی اجرا، نیازمند اعتبارات مالی است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان املش گفت: با کمک‌های هیأت امنای بیمارستان املش، بالغ ‌بر سه میلیارد تومان از خیرین جذب شد که در دهه فجر بخش جراحی و اطفال این بیمارستان افتتاح شد، اما زباله‌سوز این بیمارستان که آماده بهره‌ برداری است، مشخص نیست چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشتر نیز فرماندار شهرستان رودسر با تأکید به اینکه املش بیمارستان مخصوص کرونا ندارد و بیماران کرونایی این شهرستان به رودسر منتقل می شوند به مشکلات کمبود تجهیزات بیمارستانی دراین شهرستان اشاره وگفته بود: با توجه به اینکه بیمارستان رودسر از نظر امکانات ضعیف است هنوز دستگاه سی تی اسکن آن راه اندازی نشده است.

همچنین دی ماه گذشته بود که به گفته‌ی مدیرهیأت امنای بیمارستان نیکو کار املش، تنها مرکز بخش انکولوژی این مرکز درمانی که تنها مرکز شیمی‌درمانی دولتی شرق گیلان بود به دلیل عدم حضور پزشک متخصص تعطیل شد.

گفتنی است، از دو هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه برای جبران عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان گیلان تاکنون بیش از، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارعاید حوزه‌ی سلامت گیلان شد که بخشی از آن صرف  کمبودهای زیرساختی و تجهیزاتی مراکز درمانی استان شد.این درحالیست که ۸ پروژه‌ی کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان‌های رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه، فومن، صومعه‌سرا، رودبار و تالش با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی به دلیل ناکافی بودن اعتبار متوقف ‌شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.