رانش زمین و قطعی لوله گاز در ییلاقات املش

ادامه تردد کامیونهای شرکت سیمان دیلمان موجب شد:

0 454

مشکلات و تبعات ناشی ازعبور مرور کامیونهای شرکت سیمان دیلمان منجر به رانش زمین و قطع لوله‌های گازرسانی در مناطق ییلاقی املش شد.

روزهای گذشته بود که «رسول فرخی میکال» رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم سیاهکل ولاهیجان با انتقاد ازعدم اجرای راه دسترسی مستقل از دیلمان به سمت قزوین بعد از گذشت ۸ سال گفته بود: تردد کامیونهای شرکت سیمان دیلمان از راه روستایی و گردشگری سیاهکل به دیلمان موجب بروز مشکلات زیست محیطی و تخریب جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان شده است.

امروز فرماندار شهرستان املش خبر داد: ادامه‌‌ی تردد کامیونهای این شرکت از جاده‌های کوهستانی و گردشگری منطقه‌ی دیلمان موجب رانش زمین و قطع لوله‌های گاز رسانی در ییلاقات املش شده است.

«محمد رنجبر نیاول» فرماندار شهرستان املش با اعلام این خبر به پایگاه خبری گیل و دیلم گفت: لوله‌های گاز مناطق ییلاقی املش که درمسیر تردد بیش از حد خودروهای سنگین شرکت سیمان دیلمان قرار دارند بر اثر عبور و مرور زیاد و رانش بستر جاده در راه مواصلاتی مناطق ییلاقی قطع شده‌اند. این امر موجب قطع گاز ۱۳۰۰ خانوار دیلمان شده است.

رنجبر ازهماهنگی با دادستان شهرستان املش برای جلوگیری از تردد خوردوهای سنگین شرکت سیمان دیلمان از جمله تانکر و بونکرهای سیمان، توسط اداره‌‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور تا اطلاع ثانوی خبر داد و افزود: ادامه‌ی رانش‌ها و بروز خسارات بطور پی در پی در این محور تاکنون مورد توجه جدی مسؤولان شرکت یمان دیلمان قرار نگرفته است. این درحالیست که اگر از ترددها جلوگیری نشود، ضمن اینکه گاز روستاهای بیشتری در منطقه قطع می‌شود، خط اصلی گازرسانی مجموعه روستاهای مناطق ییلاقی املش و بخش دیلمان سیاهکل نیزبا هر گونه نشتی و شکستگی خطوط قطع شده و راه‌های مواصلاتی ییلاقی از جمله ملکوت به موسی کلایه و دیلمان نیز بسته خواهد شد.

پیش از این نیز چند نقطه‌ی دیگر درمنطقه کوهستانی دیلمان به دلیل رانش جاده در بستر زمین به صورت پلکانی درآمده که عبور و مرور خودروهای مردم مناطق ییلاقی به سختی درآنها انجام می‌شود. روز گذشته نیز فرماندار املش ازپارگی لوله گاز در ییلاقات املش خبر داد.

گفتنی است: ساخت کارخانه‌ی سیمان دیلمان یکی ازهلدینگ‌های شرکت اقماری بنیاد مستضعفان، با هدف توسعه‌ی صنعتی و ایجاد اشتغال در روستای گولک واقع در ۱۰ کیلومتری شهر دیلمان از سال ۸۴ آغاز شد و درسال ۹۲ به بهره‌برداری رسید.

تخریب جاده‌ی گردشگری سیاهکل- دیلمان به دلیل تردد ماشین‌های سنگین حمل سیمان، ایجاد گرد وغبار و آسیب به باغات و محصولات کشاورزی، تولید گازهای مضرمانند اکسید گوگرد و اکسید نیتروژن و بروز بیماری‌های تنفسی از جمله‌ی آسیبهای زیست محیطی ناشی از فعالیت این کارخانه در منطقه دیلمان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.