انتقاد از پروژه های نیمه تمام شهرستان آستارا

0 1,468

در حالی دولت به ماه‌های پایانی خود نزدیک می شود که تکمیل بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی ملی در گیلان بر زمین مانده و برای آن بهانه‌هایی همچون تحریم و نبود اعتبارات و کم کاری بانک‌ها مطرح می شود. سال گذشته بود که معاون عمرانی وقت استانداری گیلان از نیمه تمام ماندن بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در گیلان خبرداد که اتمام این پروژه‌ها نیازمند رقم اعتباری بسیار بالایی است و در شرایط فعلی خارج از توان دولت است.

در این بین شهرستان آستارا که با برخورداری از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی نقش مهمی در توسعه صادرات استان ایفا می‌کند از کندی تکمیل پروژه های عمرانی و زیر ساختی خود رنج می برد. از پروژه های عمرانی در دست اجرای این شهرستان می توان به سد لاستیکی رودخانه ملاهادی، طرح توسعه بارانداز و پایانه بین المللی ریلی و مسن مهر آستارا اشاره کرد که به دلیل تزریق اعتبارات قطره چکانی اعتبارات سالهاست در انتظار تکمیل نهایی قرار دارند.

درهمین رابطه امروز «عباس جاذب» رئیس دادگستری آستارا از نیمه تمام ماندن پروژه‌های راه‌آهن و مسکن‌مهر این شهرستان و وجود ابهام در آنها انتقاد کرد.

به نقل از ایرنا، عباس جاذب در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در فرمانداری آستارا افزود: پیگیری های مربوط به قرارداد راه آهن آستارا و میزان درآمدزایی حاصل از فعالیت های تجاری در دستور کار قرار دارد و بعد از فوت پیمانکار پروژه راه آهن، امور مربوط به آن باید شفاف سازی شود.

وی اضافه کرد: پیگیری علت به گل نشستن برخی کشتی ها و یدک کش ها در بندر آستارا و مسائل مالی مجتمع مسکن مهر نیز جزو برنامه هاست و متاسفانه برخی واحدهای مسکن مهر به چندین نفر فروخته شده است.

گفتنی است سال گذشته «محمد باقر نوبخت» رییس سازمان مدیریت و برنامه کشور در حالی از تخصیص اعتبارات طرح‌های عمرانی ملی و استانی خبر داد که میزان آن را بالغ بر ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام و گفته بود این منابع شامل طرح‌های عمرانی ملی به میزان ۲۱ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان، طرح‌های استانی ویژه به میزان هزار و ۶٧۴ میلیارد تومان، پروژه‌های استانی به میزان شش هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بوده که قرار بود با پرداخت این اعتبارات تعداد زیادی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از جمله مصوبات سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.