منتقدانِ دیروز، مقصرانِ پساانتخابات

دو نماینده‌ی گیلان طرح محدودسازی فضای مجازی را امضا کردند

0 6,659

چند روزی است که انتشار خبر محدودسازی فضای مجازی موجی از نگرانی را در میان شهروندان ایجاد کرده است. طرحی که بنا به ادعای رسانه‌های کشوری حتی نمایندگان نیز از مفاد آن باخبر نبوده‌اند.

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیامرسان‌های اجتماعی» یکی از طرح‌های جنجالی مجلس یازدهم بود که از ابتدای روی کار آمدنش همواره اجرای آن را در نظر داشت. مجلس یازدهم در یک انتخابات کم‌مشارکت روی کار آمد و در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه افراد برنده با پایین‌ترین رای به مجلس رفتند.

مطرح‌شدن محرمانه‌ی این مصوبه، داد نماینده‌ی بستان‌آباد (در آذربایجان شرقی) را هم درآورد و او با اعتراض به این موضوع گفت: درحالی که من به‌عنوان نماینده از مفاد آن خبر نداشتم، کمیسیون فرهنگی مجلس آن را از طریق یک خبرگزاری منتشر کرد.

بر اساس برآوردها درصورتی که این مصوبه‌ی مجلس اجرایی شود زندگی بیش از ۵۰ میلیون نفر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و میلیون‌ها فقره از مشاغل مجازی و خانگی نیز تعطیل خواهند شد.

آنچنان که از لیست ۴۰ نفره‌ی امضاکنندگان این طرح پیدا بود، نام جبار کوچکی‌نژاد و سیدکاظم دلخوش نمایندگان رشت و صومعه‌سرا در مجلس یازدهم نیز در این لیست وجود داشت.

تلاش‌های مرور برای ارتباط با کوچکی‌نژاد و دلخوش درباره‌ی مفاد این طرح و چرایی امضاشدن آن از سوی این دو نماینده به نتیجه نرسید و آن‌ها حاضر به پاسخگویی نشدند.

جبار کوچکی‌نژاد در انتخابات دوم اسفند ۹۸ با کسب ۵۰ هزار و ۶۸۵ رای به‌عنوان نماینده‌ی نخست از رشت به مجلس رفت. کوچکی‌نژاد درحالی در انتخابات مجلس نخست شد که تعداد کل واجدین شرایط در این شهرستان بیش از ۶۰۰ هزار نفر بود.

سیدکاظم دلخوش نیز با کسب بیش از ۲۸ هزار رای از مجموع ۹۰ هزار واجدین شرایط به مجلس یازدهم راه یافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.