زلزله رضوانشهر ربطی به خوی ندارد

سرپرست اداره کل زمین شناسی گیلان:

0 289

فرشید رمضانی سرپرست اداره کل زمین شناسی گیلان تاکید کرد:زلزله امروز رضوانشهر ربطی به زلزله هفته گذشته خوی و ترکیه ندارد.

صبح امروز، زلزله ۳و ۷ ریشتری غرب گیلان و شهرستان رضوانشهر را لرزاند. مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زلزله را شهرستان رضوانشهر و با بزرگی  ۳.۷ ریشتر و در عمق ۲۸ کیلومتری زمین اعلام کرد.

فرشید رمضانی با بیان اینکه نگرانی از وقوع زلزله در شهرستان رضوانشهر و ارتباط آن با زلزله های خوی و جنوب ترکیه وجود ندارد به مرور افزود: گسل رضوانشهر ساز و کاری جداگانه با گسل خوی و ترکیه دارد و ارتباطی به یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه همه ساله شاهد زلزله هایی با این شدت در مناطق مختلف استان هستیم تاکید کرد: فعلا نگرانی از این بابت نداریم و در صورت تکرار پس لرزه ها قطعا هشدارهای لازم داده می شود.

سرپرست زمین شناسی گیلان، فراوانی وقوع زلزله های استان را در حالت نرمال اعلام کرد و گفت: شرایط اب و هوایی هیچگونه تاثیری در وقوع زلزله ندارد چرا که عموما این زلزله ها در عمق های ۸ تا ۱۰ کیلومتری زمین زخ می‌دهند. در حال حاضر در مرحله صدور هشدار قرار نداریم.

رمضانی همچنین با اشاره به پایش های انجام شده از گسل‌های گیلان تصریح کرد: در مراحل پایانی تهیه و پایش نقشه گسل‌های گیلان و ثبت تصاویر ماهواره ای از آنها هستیم. اما به این معنی نیست که با پایش انجام شده قادر به پیش بینی وقوع زلزله باشیم. چرا که هنوز به دقت لازم برای پیش بینی زلزله دست پیدا نکردیم. بلکه انجام پایش ها و دست یابی به تکنولوژی استفاده از آن برای ما مهم است.

رمضانی افزود: بزودی نقشه کلیه گسل‌های و نیز زلزله های رخ داده که از سوی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و شبکه لرزه نگاری رشت به ثبت رسیده در اختیار متخصصین قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.