میوه هایی که روی دست ستاد تنظیم بازار ماند

0 337

کمبود نظارت و نبود مدیریت مناسب بر بازار میوه و تره بار استان موجب افزایش قیمت میوه در پایان سال و پیش از نوروز ۱۴۰۰ شد. در حالیکه میوه با قیمت مناسب و با سود متعارف باید به دست مصرف کننده برسد، اما نبود نظارت باعث شده میوه حداقل ۳ برابر قیمت در بازار عرضه شود. توزیع دیرهنگام و افزایش قیمت میوه حتی در بخش میوه توزیع تنظیم بازار ابتدای سال موجب شد هنوز بخشی از میوه‌هایی که برای تنظیم بازار نوروز در نظر گرفته شده بود به فروش نرود.

درهمین رابطه امروز«ابراهیم حسنی» رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌ بار رشت به ایسنا گفت: توان و قدرت مردم برای خرید میوه در ایام نوروز ضعیف شد وعلیرغم وجود تقاضای بالا و تمایلی که مردم رشت برای رنگین کردن سفره هایشان دارند، امسال برخی از اقشار اصلا نتوانستند میوه بخرند.

وی افزود: حتی میوه‌هایی که برای تنظیم بازار تعیین شده بود هنوز تمام نشده بود و این در حالیست که اگر بازار خوبی داشتند این میوه‌ها بر دستشان نمی‌ماند.

حسنی با تأکید به اینکه امسال کیفیت میوه‌های شب عید خیلی بهتر از سال‌های گذشته بود اما نبود پول لازم در جیب مردم باعث شد تا میوه کمتری خریداری شود.

رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار رشت با بیان اینکه برخی از مغازه‌های میوه فروشی‌ در رشت اجاره ‌ای است، اضافه کرد: به دلیل اینکه مردم خرید کمی داشتند، حتی عده‌ای برای پرداخت اجاره فروشگاه‌شان با مشکل مواجه شدند.

حسنی با اشاره به اینکه برخی از اقشار جامعه مجبورند به محض دریافت حقوق برای کالاهای واجب‌تر اقدام کنند و خرید میوه را در اولویت‌های بعدی قرار دهند، اضافه کرد: حتی گاهی حقوق کارگران کفاف خرید میوه به‌اندازه‌اندک را هم نمی‌دهد.

رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار رشت با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ نفر در شهرستان رشت دارای پروانه کسب میوه فروشی هستند و علاوه بر این اعضا برخی از افراد نیز به صورت دستفروشی به فروش میوه مشغولند، گفت: کاهش خرید مردم موجب کاهش درآمد و ضعیف شدن امرارمعاش میوه فروش‌ها نیز شده است

گفتنی است در روزهای پایانی سال گذشته ۶۰۰ تن سیب و پرتقال از سوی ستاد تنظیم بازار استان توزیع شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.