با ثبت خیابان شریعتی ، هتل فردوسی تخریب نمی‌شود

0 395

هتل فردوسی رشت تخریب نمی‌شود. معاون میراث فرهنگی گیلان از ثبت خیابان شریعتی رشت در فهرست آثارملی و جلوگیری از تخریب هتل فردوسی و دیگربناهای تاریخی این خیابان خبر داد.

«ولی جهانی» به ایسنا گفته است: در حال حاضر پیگیر هستیم تا خیابان شریعتی رشت و بناهای ارزشمند موجود حدفاصل میدان شهرداری تا صیقلان ثبت ملی کنیم و این بنا هم در این محدوده قرار دارد، با ثبت این محدوده از ابنیه تاریخی موجود با نظارت میراث فرهنگی حفاظت و صیانت می‌شود.

معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه مالک نمی‌تواند هتل فردوسی را تخریب کند، گفت: پیشنهاد می‌کنیم مالک با مراجعه به میراث فرهنگی از مزایای تسهیلات مشارکتی بهره‌مند شده و این بنای تاریخی را در قالب هتل بوتیک حفظ کند.

گفتنی است خیابان شریعتی رشت به دلیل برخورداری از بناهای تاریخی حد فاصل پیاده راه شهرداری تا لب اّب (زرجوب ) اولین خیابان ثبت شده در فهرست آثار ملی گیلان خواهد بود. پیش ازاین در سال ۱۳۹۶، ساغریسازان رشت به دلیل وجود بناهای تاریخی ارزشمند، بعنوان بافت تاریخی رشت ثبت شده بود.

روزهای گذشته دوستداران میراث فرهنگی گیلان با اعلام خبر تخریب قریب الوقوع هتل فردوسی رشت و کارزار جمع آوری امضا توسط شهروندان برای ارسال به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی کشور، در صدد جلوگیری از تخریب هتل فردوسی برآمدند.

پیشتر براساس آنچه که دوستداران میراث‌ فرهنگی شهر رشت از تخریب هتل فردوسی خبر داده‌اند، مالک این هتل سه بنای واجد ارزش تاریخی دیگر را درهمسایگی سرای تاریخی تخریب شده میخچی رشت خریداری کرده و قصد دارد با تخریب همزمان سه پلاک با قدمت بیش از یکصد سال و بنای تاریخی هتل فردوسی، به احداث یک هایپرمارکت وسیع در مساحت ۲۰ هزار متر مربع آن هم در مرکز بافت تاریخی شهر رشت اقدام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.