«بحران آب» در نمایشگاه مجازی

نمایش مجموعه‌ای از پوسترهای هنرمند گیلانی

0 397

«بهاره میراشکریز» هنرمند جوان گیلانی، مجموعه‌ای از پوسترهای خویش را در وبسایت گالری ایماژ و همچنین صفحه‌ی اینستاگرام گروه هنری رسم در معرض تماشا قرار داده است.

وی با پیشینه‌ی یک دهه فعالیت و تدریس در حوزه‌ی گرافیک و تصویرسازی، دغدغه‌اش در خصوص کمبود شدید آب که دنیا با آن روبروست و به مرور شدت نیز می‌گیرد در قالب پوسترهایی  که طراحی کرده، به نمایش گذاشته است.

وی می‌گوید:  پژوهش‏های صورت‌گرفته  نشان می‏دهد که تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۱۵% از مردم جهان، که اغلب‌شان در خاورمیانه و آفریقا  ساکن هستند، کمبود شدید آب را تجربه خواهند کرد. باید توجه داشت که  با افزایش مصرف روز افزون آب شیرین، منابع آن با سرعت هر چه بیشتر رو به اتمام است و  این روز ها بحث صرفه‌جویی در مصرف آب در ایران و  کل دنیا نیز شدت گرفته است. همچنین باید در نظر داشت که  مشکل ما تنها کمبود آب نیست، بلکه استفاده‌ی غیر صحیح از منابع موجود است، به گونه‌ای که بهره وری آب به کمترین میزان خود رسیده است.

این هنرمند همچنین بر مدیریت صحیح، فرهنگسازی و  ایجاد عزم عمومی در جامعه  برای مواجهه‌ با بحران آب تاکید دارد.

گفتنی است که  نمایشگاه بحران آب، دربرگیرنده‌ی  آثاری است که در هر یک از آنها به یکی از مشکلات مصرف نادرست و بی رویه‌ی آب شیرین و تبعات آن، با رویکرد طراحی به سبک مینیمالیسم،  پرداخته شده است.

نمایشگاه مجازی انفرادی مجموعه پوستر«بحران آب» از ۲۳ لغایت ۳۰ دی ۱۴۰۱، به کیوریتوری

«سمیرا صفاری» از گروه هنری رسم  دایر است. علاقمندان می‌توانند در مدت زمان تعیین شده از این آثار  در وبسایت و صفحه‌ی اینستاگرام  گروه هنری رسم به نشانی www.rasmgroup.com و   @rasmgroup   و همچنین وبسایت  و صفحه‌ی اینستاگرام گالری ایماژ  به نشانی Imageguilan.com و  @Image.guilan دیدن کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.