برای هر روستا خودروی آتش نشانی نداریم

استاندار؛ دهیاران خودشان ماشین تهیه کنند

0 257

در حالیکه عدم استفاده به موقع از خدمات ماشین آتش نشانی و نبود نیروی متخصص یکی از مهمترین دلایل گسترش حریق مهیب امامزاده ابراهیم شفت اعلام شد، امروز استاندار گیلان گفت: امکان تخصیص خودروی آتش‌نشانی مجزا برای هر روستا وجود ندارد و مراکز دهستان‌ها باید از طریق تعاونی و دهیاران اقدام به تهیه ماشین آتش‌نشانی کنند.

آتش سوزی که هفته گذشته از یک مغازه نانوایی شعله ور شد در نهایت منجر به تخریب گسترده  ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان در این روستای گردشگری و زیارتی شد، طبق اظهار مسوولان یک چهارم این روستا را به طور کامل نابود کرد.

با این حال به رغم انتقادات شهروندان نسبت به عملکرد مسوولان شهرستان شفت در بی‌توجهی به تامین نیروی آتش نشان و محرومیت دوساله این روستای گردشگری از خدمات آتش نشانی، امروز « اسدلله‌عباسی» استاندار گیلان در سخنان تازه ای به انتقاد شهروندان در این خصوص واکنش نشان داد و گفت: امکان تخصیص خودروی آتش‌نشانی مجزا برای هر روستا وجود ندارد و مراکز دهستان‌ها باید از طریق تعاونی و دهیاران اقدام به تهیه ماشین آتش‌نشانی کنند.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای غیر کارشناسی گفت: به دنبال احداث سازه‌های بتنی و آهنی در منطقه امامزاده ابراهیم هستیم و خانوارها می‌توانند با اختیار خودشان از نمای چوب استفاده کنند.

عباسی همچنین وعده داد: به دنبال نصب شیرهای آتش‌نشانی به فاصله ۱۰۰ متر در هر بلوک هستیم تا در مواقع بحرانی توسط اهالی قابل استفاده باشد.

لازم به ذکر است: روز گذشته در بازدید «مجید جودی» معاون  بنیاد مسکن کشور از روستای امامزاده ابراهیم شفت، وی از تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی(پنج درصد) برای واحدهای آسیب دیده این روستا خبر داد و گفت:  به دنبال اخذ مصوبه‌های دیگر هیات دولت برای کمک های بلاعوض هستیم و امیدواریم طی ۷ ماه آینده کار بازسازی واحدهای آسیب دیده روستا تکمیل شود.

طبق برآوردها از حدود ۳۰۰ واحد اعم از مسکونی و تجاری آسیب دیده فقط  ۳۹ خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار داشته و از این تعداد فقط ۴۰ ساختمان بیمه شده بودند.

 گفتنی است؛ گیلان بالغ بر ۲۵۰۰ روستا دارد که ۲۰۲۰ روستا دارای دهیاری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.