برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آب‌بندان‌های گیلان

1 440

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از برگزاری اولین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با محوریت آب‌بندان‌های گیلان خبر داد.
یونس رنجکش گفت: همایش ملی آب بندانهای استان با هدف شناسایی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و همچنین فرصت یابی آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه برگزار می شود.
وی زمان برگزاری این همایش ملی را ۱۹ و ۲۰ مهرماه اعلام و افزود: این همایش در دو بخش سمینار علمی با ارائه آخرین دستاوردها در این زمینه و کارگاه آموزشی چگونگی بهره مندی از فرصت های آب بندان ها برای استفاده جند منظوره در راستای سرمایه گذاری درآن برگزار خواهد شد. ارائه مدل های مختلف کسب وکار در آب بندان ها در راستای تقویت جامعه هدف بومی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش است.
گیلان دارای ۸۶۰ آب‌بندان بوده که وسعت این تعداد آب‌بندان حدود ۹ هزار هکتار است. آب‌بندان‌ها یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تأمین آب کشاورزی دراستان هستند و درحال حاضر ۱۰ هکتار از آب‌بندان‌های گیلان درشهرهای آستارا، رشت، رودبار، آستانه، سیاهکل علاوه بر تامین آب زراعی، در حوزه گردشگری نیز مورد استفاه قرار می گیرند.
ماه گذشته ارسلان زارع استاندار گیلان نیز درباره استفاده از ظرفیت آب بندانهای گیلان  گفته بود: بیش از یک هزار و ۸۰۰ قطعه به مساحت ۰ ۹ هزار هکتار آب بندان با ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون مترمکعب جهت استفاده نیاز ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گیلان وجود دارد که می‌تواند در کناراستفاده در زمینه تأمین آب کشاورزی دربخش‌های گردشگری تولید محصولات شیلاتی و تفریحات ورزشی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
وی گفت : وجود این آب بندان ها ظرفیتی است که می توان از آن در بخش تامین منابع آب کشاورزی ،آبزی پروری ، پرورش پرندگان و توسعه گردشگری و فعالیت های اقتصادی در توسعه و شکوفایی استان بهره گرفت .باید بتوانیم با سرمایه‌گذاری صحیح ضمن رعایت قوانین حفظ و صیانت از این پهنه‌های آبی نسبت به تولید ارزش افزوده و استفاده اقتصادی‌تر از این ظرفیت‌ها از آنها بهره وری بیشتری داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.