بزودی ۵ پل جدید در رشت احداث می شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر؛

0 1,389

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت از احداث ۵ تقاطع غیرهمسطح جدید در رشت خبر داد.

«مسعود عباس نژاد» در جلسه شورای اسلامی رشت با اشاره به برنامه ریزی های لازم اظهار کرد: بزودی با دریافت حکم شهردار رشت، احداث ۵ پل در شهر رشت را در دستور کار خواهیم داشت.
عباس نژاد به مرور گفت: با توجه به ریل گذاری و برنامه ریزی های انجام شده در زیر ساختهای حمل و نقل رشت، ضروری است هر چه سریعتر ۵ پل جدید عبور و مرور خودرویی در این شهر احداث شود.
وی در خصوص جانمایی و مناطق پیش بینی شده برای احداث پلهای هوایی اظهار کرد: این موضوع بعد از شروع به کار شهردار جدید و دریافت مجوز های لازم رسانه ای می‌شود.
عباس نژاد در خصوص وضعیت نامناسب پلهای عابر پیاده رشت و چالش های ایجاد شده در خصوص این پلها تاکید کرد: متاسفانه در دوره های قبلی مدیریت شهری، شهرداری به نوعی قرارداد ترکمنچای با چند شرکت تبلیغاتی برای احداث و نگه داری این پلها منعقد کرده که هر گونه اقدامی برای لغو این قراردادها ، ضرر و زیان مالی چندین میلیاردی برای شهرداری رشت به همراه خواهد داشت.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای رشت با بیان اینکه در حال حاضر با پیگیری های انجام شده تا حدودی مشکلات پلهای عابر پیاده جانبازان و فلکه گاز رفع شده است اضافه کرد: نگه داری و حفاظت از پلهای عابر پیاده و جلوگیری از اسکان بی خانمها در آنها مستلزم صرف هزینه های زیاد و استخدام نیروی فیزیکی توسط شرکت طرف قرارداد است که تاکنون اجرایی نشده و شهرداری رشت در تلاش حل این موضوع است.

لازم به ذکر است؛ دو سال گذشته شورا و شهرداری وقت رشت از احداث تقاطع های غیرهمسطح جدید به منظور رفع گره‌های ترافیکی رشت خبر داده بودند. تقاطع غیرهمسطح ولیعصر، تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی ، میدان امام حسین(ع) و زیر گذرمصلی از جمله پروژه های حمل و نقل شهری رشت بودند که قرار بود اجرای دو پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین(ع) به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شود. پروژه هایی که بعد از دو سال همچنان رنگ اجرا به خود ندیدند. به نظر می‌رسد اشاره رییس کمیسیون حمل و نقل شورا به احداث ۵ پل جدید، اجرای پروژههای فوق باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.